شهید حسین رستگار
صحبتهای یکی از هم بندیان شهید تیمسار سپهبد حسین رستگار نامدار در مورد این شهید مجید از مطلع شدن وی از زمان شهادتش و وداع با هم بندانش را با هم می شنویم.
فشار برای کتمان عقیده
از زندانیان بهایی خواسته میشد که کتبی بنویسند که به اسلام روی آوردند تا آزاد شوند
شهید مجید ذبیح الله محرمی در یک ویدیو خصوصی در منزل هنگام مرخصی ۲۴ ساعته
تفاهم در پرتو قرآن
با مجری گری محمود وثیق
میهمان برنامه هوشیدر مطلق
مخالفت با طرح مونتسوری
نطق نماینده مخالف درباره برنامه وزیر پیشنهادی آموزش پرورش و برنامه دانش آشتیانی برای آموزش روش تدریس یک زن بهایی (مونتسوری) به معلمان مدارس
بررسی اختلاف میان ادیان
در این گفتگو ایرج اشراقی به عنوان یک شهروند پژوهشگر بهایی و آیت الله معصومی تهرانی نیز به عنوان یکی از روحانیون نواندیش حضور دارند و به بررسی اختلاف میان ادیان پرداخته اند.
دلایل اختلاف میان ادیان
آیت الله معصومی تهرانی و دکتر ایرج اشراقی درخصوص دلایل اختلاف میان ادیان و رهیافت های خروج از این اختلافات را بیان کرده اند.
خالق و نوازنده موسیقی هنگام تحویل سال
آیا می دانید خالق و نوازنده موسیقی هنگام تحویل سال چه کسی می باشد؟
برنامه اجتماعی«از هر دری سخنی»
این هفته : حال خوش و ویروس کرونا
بانو «لاله مهرداد» روانشناس، شرایط روانی افراد در هنگام بروز بحرانهای عمومی را بررسی میکند و تمرینهایی پیشنهاد میدهد که به آمادگی ذهنی ما برای مقابله با پیامدهای این بحرانها کمک میکند.یکی از موارد اولیه همانا حفظ آمادگی روانی می باشد که متعاقبا آگاهی دادن به افراد مورد توجه قرار می گیرد، به راستی چه باید کرد؟
درباره خیر و شر فرهنگ رقابت
دکتر محبوبه عسگری
مایکل کارلبرگ، استاد رشته ارتباطات دانشگاه وسترن واشنگتن در کتاب “آنسوی فرهنگ رقابت” راجع به مشکل بشر امروزی درباره آنچه او “فرهنگ رقابتی” می نامد صحبت می کند.
او می گويد که این فرهنگ در ساختار بیشتر سازمان ها دیده می شود، از شرکت های تجاری گرفته، تا آموزش و پرورش، و یا حتی برخی فعالیت های سرگرم کننده و ورزشی.
همرنگ جماعت!
پارک ملی آریزونا یک منطقه جنگلی حفاظت شده در آمریکاست. برخی از بازدیدکنندگان از این پارک ملی از این منطقه ی حفاظت شده چوب بر می داشتند و این ماجرا باعث به هم خوردن وضعیت طبیعی جنگل می شد. یک پژوهشگر تصمیم گرفت راجع به پیام هایی که می تواند این رفتار را تغییر دهد تحقیق کند.
جنسیت و آموزش عالی
سعید پیوندی:«دختران به مدرسهای میرفتند که گفتماناش زنستیزانه و تبعیضآمیز بود اما معنایی که در تصور یا کنش و تجربهی اجتماعی خود به این آموزش میدانند همانی نبود که حکومت در نظر داشت. برای حکومت آموزش باید در خدمت تربیت مادران و همسرانی باسواد و همزمان وفادار و سربهزیر در برابر مردان باشد. اما آنها رباتهای بیارادهای نبودند که الگوی زنانه کتابهای درسی را بازتولید کنند. دنیای ذهنیتی آنها از محدودهای که گفتمان رسمی ترسیم میکرد فراتر میرفت. همین خلاقیت فردی و جمعیِ زنانه به نوعی انقلاب خاموش اجتماعی در ایران انجامید که نتایج آن را میتوان از جمله در رفتارهای جمعیتی، رابطه با فرهنگ، کنشگری اجتماعی و خواست برابری در بازار کار، خانواده و جامعه مشاهده کرد. حکومت در ادعای نسبت دادن پیشرفت آموزش زنان به خود حرف نادرستی نمیزد. آنها مانع آموزش دختران نشدند اما دختران با انگیزههای خودشان این راه دشوار و پر از دستانداز را هموار کردند. همزمان این همهی داستان نبود زیرا دخترانی که از این نظام آموزشی «اسلامی شده» بهرهمیبرند به عنوان سوژهی جدیدی که با دنیای علم و دانش آشنا شده علیه ایدئولوژی آن طغیان میکردند. این پدیده را حتی در میان بسیاری از زنان مسلمان باورمند به حکومت اسلامی و سطح توقعات آنها میتوان مشاهده کرد. بیهوده نبود که آیتالله جنتی میگفت بدبختیِ ما رفتن دختران به دانشگاه است.»