مفهوم دین

بهاءالله به پیروان خود تعلیم می‌دهد که منشأ تمام ادیان یکی است؛ اصول اساسی آن‌ها با یکدیگر مشترک است، هدف آن‌ها یکی است و تعالیم ادیان مختلف جنبه‌های مختلف یک حقیقت واحد را روشن می‌کند. بر اساس اعتقادات بهائی، دین الهی واحد است و در حقیقت یک دین وجود دارد که در طول زمان و به تدریج بر بشر عرضه می‌شود.[۱۶]

ادامه مطلب

نگرشى کوتاه بر تعاليم اجتماعى آئين بهائى

نگارنده: حوريوش رحمانى

اديان الهى همواره نقش مؤثرى در رهبرى حيات اجتماعى بشر و شکل‌گيرى تمدنها داشته اند. الهام از تعاليم اديان بوده که عواطف و احساسات بشرى راتلطيف نموده و راهگشاى جوامع بسوى پيشرفت و ترقى گرديده است اديان پايه‌گذارمعنويّت و اخلاق بوده. انسانها را متوجّه جنبه روحانى طبيعت خود ساخته و بزندگى مفهوم بخشيده‌اند.

ادامه مطلب

تعاليم بهائی

2006-07-05

هر دینی اهداف خاصی دارد و برای رسیدن به آن اهداف، تعالیم خاصی را به بشر ارائه می‌كند. هدف اصلی حضرت ابراهیم تعلیم یكتاپرستی بود؛ حضرت موسی احكام و شرایع را برای بشر به ارمغان آورد؛ حضرت زرتشت مروج پاكی و نیكی بود؛ حضرت بودا معلم انقطاع بود؛ حضرت مسیح پیام‌آور محبت بود؛ حضرت محمد فرمود: «بعثت لاتمم مكارم الاخلاق».

ادامه مطلب

عدم دخالت در سیاست

هدف دیانت بهائی مانند همه ي ادیان تربیت روحانی انسانهاست و کار دین و دنیا را از یکدیگر سوا می داند و قائل به جدائی میان دیانت و حکومت است. تربیت روحانی مردم کاري است که آرامش و مجال میخواهد. اطاعت از حکومت و پرهیز از سیاست می تواند با دور نگه داشتن بهائیان از مبارزات قدرت، چنین جو مساعدي را براي آنان فراهم سازد.

ادامه مطلب