مؤسسات آموزشی دیانت بهائی

دیانت بهائی تعلیم و تربیت را یکی از عوامل اصلی در ترقی فرد و بهبود شرایط اجتماعی می‌داند، آموزش و پرورش را مسئله‌ای عمومی و اجباری می‌شمارد و انسان ها را همچون گنجینه‌هایی از جواهر با ارزش می‌بیند که تنها با تعلیم و تربیت استعدادها و توانایی‌های آن‌ها نمایان می‌شود.

ادامه مطلب

آموزه های بهائی در عمل چه شکلی به خود می گیرند؟ قسمت اول

از ابتدای پیدایش آئین بهائی در قرن نوزدهم، تعداد فزاینده‌ای از افراد در تعالیم حضرت بهاءالله دیدگاه باورپذیری نسبت به جهانی بهتر را یافته‌اند. عدۀ بسیاری، از تعالیمی همچون یگانگی نوع انسان، برابری زن و مرد، رفع تعصبات و تطابق علم و دین، کسب بصیرت نموده‌اند و برای به کارگیری اصول بهائی در زندگی و کار خود تلاش کرده‌اند.

ادامه مطلب

آموزه های بهائی در عمل چه شکلی به خود می گیرند؟ قسمت دوم

در برخی از جوامع معابد بهائی ساخته شده‌اند که مکانی برای دعا و تأمل همگان بر واقعیت معنوی و پرسش‌های اساسی زندگی فراهم می‌آورند.

ادامه مطلب

آموزه های بهائی در عمل چه شکلی به خود می گیرند؟ قسمت سوم

مؤسسات، نهادها، افراد و سازمان‌های بهائی در فضاهای مختلف از محیط‌های کاری و دانشگاهی تا گردهمایی‌های ملی و بین‌المللی در گفتمان‌های رایج اجتماع خود با هدف سهیم شدن در پیشرفت اجتماع شرکت می‌کنند.

ادامه مطلب

موسسات آموزشی چیست؟

موسسه آموزشی، به نهادی گفته می شود که وظیفه تولید منابع انسانی را بر عهده دارد. افراد مشتاق به خدمت به جوامع، از طریق بهاییان و دوستانشان به جهت مطالعه مواد آموزشی موسسه آموزشی دعوت می شوند. این افراد پس از مطالعه این کتابها، قابلیت لازم را برای شرکت در فعالیت های جامعه سازی پیدا می کنند.

ادامه مطلب

تحقیقات بهائی

پل لمپل، عضو بیت العدل اعظم:

“کسانی که به اقدامات تحقیقاتی بهایی مشغولند باید متواضعانه، با درک اندیشمندانه و عمیق از ماهیت محدود و تغییر پذیر نظرات خود، و با التزام به ثبوت بر عهد و میثاق و حفظ وحدت، به کاوش در وجوه ادراک و عمل جامعه پرداخته، و مسیرهای نوید بخشی برای ابراز کاملتر قوای نهفته در ظهور حضرت بهاءالله پیشنهاد می کنند.

ادامه مطلب

فلسفه ی وجودی موسسه آموزشی در جامعه بهائی

برشی از مقالات بهائی:

فرزام ارباب، عضو سابق بیت العدل، در قسمتی از سخنرانی خود در سیدنی اشاره ای به فلسفه ی وجودی موسسه آموزشی در جامعه بهائی می کند:

ادامه مطلب

ویژه برنامه نوروز ۱۴۰۰ – بخش پنجم

در این بخش از برنامه مروری داریم بر اقدامات جوانان بهائی در لبنان برای کمک به مردم آسیب دیده در انفجار بیروت. سپس با آذین ارباب و لاله معینی‌پور همراه میشیم و از تجربیات و یادگیری‌های آنها در دوران قرنطینه میشنویم. گروه کوبانگ هم قطعه زیبای دیگه‌ای رو تقدیم بینندگان عزیز این برنامه میکنن. در ادامه با اقدامات ایستگاه‌های رادیوئی بهائی در سراسر جهان برای کمک به جامعه خود در دوران کرونا آشنا میشیم. و همراه با زاوش شادمهر و جلال کیمیا قلم به رنگ ماهور گوش میکنیم.

ادامه مطلب