بحثی در باب معجزه

۴ شهریور ۱۳۹۸
نگارنده: ایمان مطلق آرانی

معجزه در لغت از عَجَزَ میاید که در زمان انگلیسی معادل کلمه Miracle میباشد به معنای کاری است که عموم مردم از انجام آن ناتوان باشند. در کتب مقدسه ادیان بحث معجزات جایگاه ویژه ای دارد و اشارات مختلفی به آن شده است و نسبت انجام امر خارق العاده ای را به پیامبران داده اند. در این نوشتار سعی بر آن میشود که این امر را مورد بررسی و مداقه عقلی و نقلی قرار دهیم.

ادامه مطلب

شاید در بهشت بشناسمت

ضیاء رئیسی (مترجم)

این جمله سرفصل یک داستان بسیار زیبا و پندآموز است که در یک برنامه‌ی تلوزیونی مطرح شد. مجری یک برنامه‌ی تلوزیونی که مهمان او فرد ثروتمندی بود، این سوال را از او پرسید: مهم‌ترین چیزی که شما را خوشبخت کرد چه بود؟

ادامه مطلب

گفتگوئی دوستانه

2006-06-22

اخیرا با یکی از دوستان دوران جوانی که از ایران آمده بود ملاقاتی دست داد.
سالها بود یکدیگر را ندیده بودیم. از هر دری سخن گفتیم. او به گفته خودش کمونیست باقی مانده بود و می گفت که به خدا و پیغمبر اعتقادی ندارد. ضمنا میدانست که من بهائی هستم.

ادامه مطلب

احساس و اندیشه

2006-06-20

دیروز روز تولّد نوه پنج ساله ام بود با او به صحبت نشستم واز مدرسه و هم کلاسیهایش پرسیدم او شروع به صحبت کرد از همه واز بهترین دوستش گفت در میان صحبت هاش متوجّه شدم که از رفتار یکی از بچه های هم کلاسیش خوشحال نیست ناگهان بطور غیر منتظره ای گفت: ولی من دوستش دارم گفتم چطور؟ بازبان شیرین کودکانه ای اظهارداشت: برای آنکه عبد البها میگوید: ما باید همه را دوست داشته باشیم.

ادامه مطلب

لزوم دين

2006-07-05

دو باور عمده در كشور ما وجود دارد كه هر یك گروهی از هموطنان عزیز را از تحقیق در مورد دیانت بهائی باز می دارد. یك اعتقاد آن است كه بشر اصولأ به دین نیازی ندارد و اعتقاد دیگر آن است كه پیامبر دیگری ظهور نخواهد كرد . اینها پیشداوری هایی هستند كه تا كنار گذاشته نشوند امكان تحقیق در مورد دیانت بهایی وجود نخواهد داشت. در این مقاله به مورد اول و در مقاله بعد انشاءالله به مورد دوم خواهیم پرداخت.
بعضی از هموطنان ما اعتقاد خود را به دین به طور كلی از دست داده اند و دین را عامل مشكلات و عقب ماندگی ایران می دانند.

ادامه مطلب

حقيقت و ما

2006-12-31

دوستان عزيز غير بهائی من، وقتی برای اوّلين بار برايشان راجع به دينم صحبت مي كنم، چند دسته اند: بعضی از آنها با اشتياق گوش مي دهند وبا هم صحبت مي كنيم و طالب مطالعه و تحقيقند.

ادامه مطلب

عدالت اجتماعی در طلوع عصر جدید درخشش دیگری دارد

2007-02-06

دیدگاه کنونی مردم جهان، دنیائی محاط به انواع و اقسام مشکلات است که هر روز در بحبوههٔ گرفتاری های مختلف، باحادثه غیر منتظرهٔ دیگری روبرو و مقابل میشود، گهگاه بلاهای طبیعی از زمین و گاهی از آسمان فرا میرسد و انسان قرن بیست یکم در حالی که انتظارات افزون بر گذشته او دائماً در تزاید است روز بروز از سیستم های سیاسی و اقتصادی و حاکمیت های متنوع نیز گسسته تر و نا امید تر میگردد.

ادامه مطلب