“نگاهی به شخصیت حضرت عبدالبها”

اقتباس از نویسندگان بهائی

فوریه 22, 2018 | مقالات جامعه بهائی

یکی از خوانندگان عزیز مقالات بهائی در مجله شهروند از ما سئوال کردند که چطور است که بهائیان علاقه بیحدی به حضرت عبدالبها دارند که حاضرند همه نوع فداکاری و از خودگذشتگی برای ایشان بکنند، این سئوال خواننده عزیز این هیئت را بر آن داشت که مقالهٔ این هفته را به شناسایی حضرت عبدالبهاء اختصاص بدهیم. البته شخصیت حضرت عبدالبهاء را نه در یک صفحه بلکه در یک کتاب هم نمی توان گنجاند از اینرو باید بسیار مختصر و کوتاه به ذکر چند نکته اکتفا کنیم تا دوستان عزیز را با زندگی حضرت عبدالبهاء آشنا سازیم.

ادامه مطلب

نطق مبارک حضرت عبدالبهاءدرباره عظمت امرالله

هواللّه
از بدايت عالم تا امروز هر وقت ندای الهی بلند شد، ندای شيطان هم بلند شد. زيرا هميشه ظلمت مي خواهد مقاومت نور کند، ظلم مي خواهد مقاومت عدل نمايد، جهل مي خواهد مقاومت علم نمايد. اين عادت مستمره ی اهل اين جهانست… حال هم باز همان دستگاه است.

ادامه مطلب

خطابات حضرت عبدالبهاء

2006-10-02

حضرت عبدالبهاء پس از آنکه مدّت 60 سال در نفی بلد و سرگونی و زندان چه در معیّت پدر بزرگوارشان حضرت بهاءالله و چه پس از صعود ایشان، بسر میبردند عاقبت با سقوط امپراطوری عثمانی، آزادی خود را باز یافتند و از آنجا که بهائیان اروپائی و آمریکائی به دفعات زیاد از حضور ایشان تقاضای سفر به آن ممالک را نموده بودند عاقبت در عین ضعف جسمانی ناشی از صدمات تبعید و زندانی و مسئولیت عظیمی که بعنوان مبیّن و مرکز عهد حضرت بهاءالله بر دوش ایشان بود، تقاضای آنان را پذیرفتند و از عکّا به رملهء اسکندریّه در مصر و از آنجا با کشتی به اروپا و امریکا مسافرت فرمودند و در مراجعت مجدّداً در اروپا توقّف فرمودند و بالاخره به عکّا و حیفا مراجعت نمودند.

ادامه مطلب

رساله مدنیه

2006-12-31

در تاریخ تاریک و ظلمانی قاجار و در میان رکودها و پس رفت های اجتماعی و اقتصادی ایران در این دوران، گاهی نقاط روشنی جلب نظر می کنند که کورسوئی زده و ناپدید می شوند.

ادامه مطلب

حضرت عبدالبهاء

به مناسبت 7 آذر سالروز صعود ایشان

هوالله

ای جوانِ نورانی، رحمانی باش و آسمانی؛ ملکوتی باش و ربّانی؛ تا توانی دَمی میاسا و نَفَسی بر میار مگر آنکه اثری از تو ظاهر گردد و ثمری از تو حاصل شود. اثر و ثمر، انجذاب به نفحات الله و اشتعال به نار محبّت الله؛ نشرِ آیاتِ توحید است و دخول در ملکوتِ تجرید؛ ترتیلِ کتابِ مبین است و تصویرِ صُوَرِ مَلَاءِ عالین.

ادامه مطلب

محبّت اللّه حقيقت فضائل عالَم انسانيست

” چون نور محبّت اللّه در زجاجه قلب برافروزد آن روشنائی راه بنمايد و بملکوت کلمة اللّه برساند و امّا سبب ظهور محبّت اللّه ، بدان توجّه الی اللّه است ” ٠
( ص ٧٤ ج ٣ منتخباتی از مکاتيب حضرت عبدالبهاء )

ادامه مطلب

مجموعه مکاتیب حضرت عبدالبهاء

حضرت عبدالبهاء که یکی از اصلی ترین مقاماتشان در دیانت بهایی تبیین و تفسیر آیات است طی حیاتشان مکاتبات بسیار با بهائیان و غیر بهائیان سراسر عالم ، چه به جهت معرفی امر ، شرح آیات و تشریح تعالیم و چه به نظر راهنمایی و نصیحت و یا تشویق و تحسین نفوس انجام داده اند .

ادامه مطلب

خطابات عبدالبهاء

حضرت عبدالبهاء پس از آنکه مدّت شصت سال در نفی بلد و سرگونی و زندان چه در معیّت پدر بزرگوارشان حضرت بهاءالله و چه پس از صعود ایشان، بسر میبردند عاقبت با سقوط امپراطوری عثمانی، آزادی خود را باز یافتند و از آنجا که بهائیان اروپائی و آمریکائی به دفعات زیاد از ایشان تقاضای سفر به آن ممالک را نموده بودند

ادامه مطلب

رسالهٔ مدنیّه حضرت عبدالبهاء

رسالهٔ مدنیّه یکی از آثار اوّلیّهٔ عبدالبهاء مبیّن آثار دین بهائی می‌باشد. عبدالبهاء این رساله را به امر حضرت بهاءالله می‌نویسد و از ذکر نام خود به عنوان صاحب این اثر چشم می‌پوشد.

ادامه مطلب

رساله سیاسیه حضرت عبدالبهاء

رساله سیاسیه که در سال 1310 هجری قمری، 1893 میلادی به قلم عبدالبها نوشته شد، رساله موجزی است که از زبان فشرده و پُر اُفت و خیزی برخوردار است؛ عبارات در هم تنیده اند و امر، بر ایجاز و گُزیده نگاری است.

ادامه مطلب