جوانان

«واقعیّات‌ زندگی هر یک از شما عزیزان در شرایط بسیار متفاوتی شکل گرفته‌ است، امّا آرزوی ایجاد تغییری سازنده و داشتن توانایی ارائۀ خدمات هدفمند که هر دو از ویژگی‌های این مرحله از زندگی شما است، نه منحصر به نژاد یا ملّیّت و نه وابسته به موقعیّت مالی و مادّی است. ایّام درخشان جوانی را که شما اکنون می‌گذرانید همگان تجربه کرده‌اند؛ امّا دورانی است کوتاه و در معرض ضربات نیروهای اجتماعی فراوان. بنابراین چقدر مهّم است که نهایت کوشش را مبذول دارید تا از جمله نفوسی باشید که به فرمودۀ حضرت عبدالبهاء در ایّام حیات “از وجود بهره‌ئی گرفتند و ثمره‌‌ای بردند.”»
بیت ‌العدل ‌اعظم

ادامه مطلب

روز بین المللی جوانان بهائی به همه جوانان عزیز مبارک

روز بین المللی جوانان بهائی که مصادف با پنجم فروردین و بیست و پنجم مارس و یوم النور از شهر البهاء میباشد پیشنه ای دارد که جهت اطلاع دوستان مطالبی در باره آن درج میگردد.

ادامه مطلب

«ای جوان» اندیشه ها در دست توست

با امید به اینکه تمامی شما همراهان گرامی علی الخصوص جوانان عزیز بهایی این امیدهای فردای دنیای ما همواره در پناه حق و مشمول تأییدات و توفیقات جمال مبارک باشید شعر زیبایی از شاعر گرامی آقای نصرت الله شایق (دلیر) در باره جوانان را تقدیم حضورتان می کنیم.

ادامه مطلب

نقش جوانان

جوانان در سراسر تاریخ آئین بهائی نقشی اساسی ایفا کرده‌اند. حضرت باب هنگامی که فقط بیست و پنج سال داشتند، رسالت خود را اعلام نمودند و بسیاری از پیروان برجستۀ ایشان در اوج جوانی آئین جدید را پذیرفتند و در راه آن فداکاری‌های بسیار نموند. در دوران حضرت بهاءالله و حضرت عبدالبهاء نیز جوانان همواره برای رساندن پیام آئین بهائی به دیگران و انتشار تعالیمش در صفِ اول قرار داشته‌اند.

ادامه مطلب