بهائی‌ستیزی

ستیز با آئین بهائی و بهائیان به اَشکال مختلفِ اِعمالِ تبعیض، سیاه‌نمایی، کینه‌توزی، پیش داوری، نفرت پراکنی از طریق رسانه‌ها، حبس، تبعید، آزار و شکنجهٔ جسمی و روحی، قتل و کشتار است.

ادامه مطلب

بهائی‌آزاری در ایران: از قاجار تا جمهوری اسلامی

داود خدابخش
iran-emrooz.net | Tue, 20.04.2010, 16:29

فریدون وهمن در آخرین کتاب خود تصویری زنده از سرکوب پیروان یک آیین دینی در ایران معاصر ارائه می‌دهد. شواهد وهمن نشان می‌دهد که بهائیان ایران با وجود سرکوب‌های متمادی هرگز به خشونت و دروغ و تقیه روی نیاوردند.

ادامه مطلب

آزار و اذیت و سرکوب بهائیان در ایران پس از انقلاب اسلامی

موج آزار و اذیت و سرکوب بهائیان در ایران پس از انقلاب اسلامی توجه جامعهٔ بین‌المللی را به خود جلب کرده‌است. مجمع عمومی سازمان ملل متحد و سایر نهادهای سارمان ملل متحد، سازمان‌های حقوق بشر بین‌المللی، دولت‌های مختلف، دانشگاهیان و روزنامه نگاران کشورهای مختلف، فعالان مسلمان حقوق بشر و چهره‌های ترقی خواه جامعهٔ ایران متوجه بی گناهی و رنج بهائیان شده و سرکوب آن‌ها توسط حکومت ایران را محکوم کرده‌اند و خواستار پایان دادن به این آزار و اذیت شده‌اند.

ادامه مطلب

پيشگفتار و مقدمه

توسط admin در (03.04.88) (24.06.2009) طلوع عشق
پیشگفتار

حضرت بهاءالله، شارع دیانت بهایی می فرمایند: «این ندا و این ذكر، مخصوص مملكتی و یا مدینه ای نبوده و نیست؛ باید اهل عالم طرأ (همگی) به آنچه نازل شده و ظاهر گشته تمسك نمایند تا به آزادی حقیقی فائز شوند»[1].

ادامه مطلب

بخش اول: فصل اول: رديه نويسى در ايران و «مسلخ عشق»

توسط admin در (04.04.88) (25.06.2009) طلوع عشق
بخش اول: ردیه نویسی در ایران و «مسلخ عشق»
فصل اول: «مسلخ عشق» و جاعلین آن خانم مهناز رئوفی

كتاب مسلخ عشق از محتویاتش پیداست كه توسط شخص یا اشخاصی كه در پشت نام خانم مهناز رئوفی مخفی شده اند، نوشته شده[1] و به نظر، متولیان نگارش و تهیه و تدارك و ارسال آن به منازل بهائیان با پست سفارشی، كه حاكی از داشتن آمار و آدرس منازل اهل بهاست، باید مستقیم یا غیر مستقیم، به نحوی از ناحیۀ مراجع مسئول مشخصی، مورد حمایت و هدایت بوده باشند، چه كه توانسته اند بدون ممانعت و آشكارا دست به چنین اقدامی بزنند.

ادامه مطلب

بخش اول: فصل دوم: رديّه نويسى در ايران و تهمت هاى رايج عليه بهائيان

توسط admin در (04.04.88) (25.06.2009) طلوع عشق
فصل دوم: ردیّۀ نویسی در ایران و تهمت های رایج علیه بهائیان

از آغاز ظهور ادیان بابی و بهائی اتهامات و دروغ های گوناگونی برای جلوگیری از رشد آنها در ایران و جهان گفته و نوشته شده است. بررسی اجمالی اتهامات مزبور در ۱۶۳ سال اخیر در سه دورۀ قاجاریه و پهلوی و جمهوری اسلامی، سبب آشکار شدن حقایق بیشماری است که در زیر به آن می پردازد.

نكتۀ ششم: سیر تحول ۱۶۳ سالۀ ردیه نویسی بر علیه آیین بهایی

ادامه مطلب

بخش دوّم: پاسخ به يكايک اتهامات «مسلخ عشق»

توسط admin در (03.04.88) (24.06.2009) طلوع عشق

همان طوركه قبلاً در مقدمه و بخش اول ذكر شد، در این بخش به جواب های جزئیات اتهامات مسلخ عشق خواهیم پرداخت. البته با آنچه مفصلاً در مقدّمه و بخش اوّل و هشت بند و نكات كلّی مذكور در آن آمد شاید دیگر لزومی به بررسی محتوای كتاب نباشد و خود مطالب مسلخ عشق پاسخ افترائات و اكاذیب آن نیز باشد. اما از آنجا كه ممكن است بعضی جزئیات آن قبلاً و مشخصاً مورد اشاره قرار نگرفته باشد، لذا ذیلاً تا آنجا كه لازم است، با قید صفحه مربوط از مسلخ عشق، مطالبی تقدیم می گردد و قبل از شروع خاطر نشان می كند كه اكثر موارد ذیل، به نحوی در مقدّمه و بخش اوّل مورد بحث قرار گرفته است به این جهت در هر مورد، اشاره و ارجاع به بخش اوّل یا مقدّمه نخواهد شد، اما خود عزیزان خواننده باید بدانند كه در مورد هر مطلب، توضیحاتی نیز در مقدّمه و بخش اوّل وجود دارد كه می توانند — و گاه باید — به آنها مراجعه فرمایند و نیز پاسخ های بخش اوّل و دوّم، پاسخ به ردیۀ چرا مسلمان شدم نیز می باشد.

ادامه مطلب

ضمیمه شماره ۱: بیانیۀ جامعۀ بهائیان ایران به ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران جناب آقای خاتمی

توسط admin در (03.04.88) (24.06.2009)
طلوع عشق
۱۳۸۳/۸/۲۵
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران جناب آقای خاتمی،

بیش از ۱۶۱ سال است كه بهائیان در كشور مقدس ایران سرزمین آباء و اجدادی خود كه به نام پر افتخار آن به خود می بالند به علّت پیروی از آیین جدید و در حالی كه بزرگترین اقلیت دینی در این كشور محسوب می شوند، تا به امروز همواره معرض انواع اذیت و آزار و قتل و كشتار واقع شده و انواع تضییقات و بلایا و محرومیت های گوناگون را در سبیل ایمان به خداوند تحمّل كرده و بنا بر دلائل و مدارك موجود بر خلاف همۀ موازین دین و قانون و اخلاق در مسائل مختلفۀ فردی و اجتماعی دچار تبعیضات ناروا و مظالم گوناگون بوده اند و هر زمان در این كشور تحولات سیاسی و اجتماعی به وجود آمده است تحریكات جدید بر علیه این اقلیت دینی به عمل آمده و حقوق مسلم ایشان به نحوی تضییع شده است.

ادامه مطلب

ضمیمۀ شماره ۲: توضیحاتی دربارۀ بیانیۀ رسمی جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان «بهائیت، منشاء و نقش آن»

توسط admin در (03.04.88) (24.06.2009)
طلوع عشق
نمایندگی جامعۀ جهانی بهائی در سازمان ملل
اگست ۱۹۸۳

به عنوان بخشی از مبارزات مستمر دولت جمهوری اسلامی ایران برای بی اعتبار ساختن دیانت بهائی، این دولت اخیراً بیانیه ای رسمی تحت عنوان بهائیت، منشاء و نقش آن انتشار داده است.

ادامه مطلب

ضمیمۀ شماره ۳: پیام بیت العدل اعظم الهی مورّخ ۲۶ نوامبر ۲۰۰۳ دربارۀ ایران

توسط admin در (03.04.88) (24.06.2009)
طلوع عشق

۲۶ نوامبر ۲۰۰۳
۴ شهرالقول ۱۶۰

یاران و یاوران حضرت رحمن در كشور مقدس ایران ملاحظه فرمایند
ای دوستان محبوب
بیش از یكصد و بیست و پنج سال پیش حضرت عبدالبهاء رساله ای خطاب به ملّت ایران صادر فرمودند. از آنجا كه جامعۀ جدید البنیان بهائی گرفتار تعصبات بی امان در آن سامان بود صاحب آن كلام آسمانی از ذكر نام مبارك خویش بر آن صحیفۀ یزدانی امتناع ورزید اما پیام هیكل اطهر كاملاً صریح و روشن بود. حضرتش با مهری بی كران نسبت به وطنی كه از زمان صباوت به علّت تبعید از دیدارش محروم مانده بود با لحنی پرشور از مردم ایران درخواست نمود كه خرّم روزگاران خوش پیشین را به خاطر آرند، زمانی كه «مملكت ایران به منزله قلب عالم» و «مركز علوم و فنون جلیله بود و منبع صنایع و بدایع عظیمه و معدن فضائل و خصائل حمیدهء انسانیه» طلعت میثاق ورّاث آن مدنیت عظیم را دعوت فرمود كه بپاخیزند و سمند همّت در میدان غیرت برانند و استیفای میراث مرغوب كهن نمایند.

ادامه مطلب

ضمیمۀ شماره ۴: پیام بیت العدل اعظم الهی خطاب به حكومت جمهورى اسلامى ايران، مورخ ۲۸ دسامبر ۱۹۸۷

توسط admin در (03.04.88) (24.06.2009)
طلوع عشق
۲۸دسامبر ۱۹۸۷ (۱۳۶۶/۱۰/۷)

جمهوری اسلامی ایران باید بداند و مطمئن باشد كه جامعۀ جهانی بهائی ابداً مایل نیست نسبت به آن حكومت اظهار مخالفتی نماید و بر آن لطمه ای وارد سازد و نیز هرگز راضی نیست كه در صحنۀ بین المللی جمهوری اسلامی ایران بدنام گردد. چون نظر به گذشته كنیم ملاحظه می نماییم كه در بدو تأسیس جمهوری اسلامی محفل ملی ایران از طرف جامعۀ بهائی طی نامه های متعددی به مؤسّسین جمهوری اسلامی به كمال تأكید اطمینان دادكه جامعۀ بهائی ایران نسبت به آن حكومت وفادار است و اطاعت از حكومت را در پیروی از یكی از اصول دینی خود بی چون و چرا رعایت خواهدكرد.

ادامه مطلب