چشم، چراغ وجود انسان است

“چشم ،چراغ وجود انسان است. اگر چشم تو پاک باشد تمام وجودت نیز پاک و روشن خواهد بود. اگر چشمت با شهوت و طمع تیره شده باشد تمام وجودت هم در تاریکی عمیقی فرو خواهد رفت.”

انجیل متی ۲۳-۲۲ :۶

ادامه مطلب

مقصود از کتابهای آسمانی

بسم الله الابهی
مقصود از کتابهای آسمانی و آيات الهی آنکه مردمان به راستی و دانائی تربيت شوند که سبب راحت خود و بندگان شوند.

هر امری که قلب را راحت نمايد و بر بزرگی انسان بيفزايد و ناس را راضی دارد مقبول خواهد بود. مقام انسان بلند است اگر به انسانيّت مزيّن و الّا پست‌تر از جميع مخلوق مشاهده می شود.

حضرت بهاءالله، دریای دانش ص 1

ادامه مطلب

به علماء از قول بهاء بگو ما به زعم شما مقصریم

حضرت بهاءالله می فرمایند: «به علماء از قول بهاء بگو ما به زعم شما مقصریم، از نقطه اولی (حضرت باب) روح ما سواه فداه چه تقصیری ظاهر که هدف رصاصش (گلوله سربی) نمودید. نقطه اولی مقصر، از خاتم النبیین روح العالمین له الفداء چه تقصیری باهر که بر قتلش مجلس شورا ترتیب دادید. خاتم النبیین مقصر، از حضرت مسیح چه تقصیر و افترا هویدا که صلیبش زدید. حضرت مسیح به زعم باطل شما کاذب، از حضرت کلیم چه کذبی و افترایی آشکار که بر کذبش گواهی دادید. حضرت کلیم به زعم باطل شما کاذب و مقصر، از حضرت خلیل چه تقصیری هویدا که در آتشش انداختید. اگر بگویید ما آن نفوس نیستیم، می گوییم اقوال شما همان اقوال و افعال شما همان افعال»

(كتاب آیات الهی، ج1،ص340)

نگهبان اندیشه ی نیک

“اوست که در آغاز با اندیشه اش شادمانی و آرامش را از نیست به هست آورد و با خروش هنجار، جهان را بر پایهٔ راستی پدید آورد تا اندیشهٔ نیک را نگهبان باشد.”
حضرت زرتشت
یسنا- هات ۳۱- بند ۷

ادامه مطلب