زیارت

در طول تاریخ، پیروان همۀ ادیان رهسپار زیارت اماکن مبارکه‌ای شده‌اند که بخشی از میراث روحانی آن‌ها را شکل می‌داده است. زیارت برای زائران جلوه‌ای از عشق و اخلاص و نمادی ظاهری از سفر روحانی آن‌هاست. بهائیان نیز به زیارت می‌روند و هر ساله هزاران نفر از آنان از این فرصت برای ایجاد پیوندی عمیق و پایدار با مرکز روحانی و اداری دیانت خود استفاده نموده و به منطقۀ حیفا و عکا که در حال حاضر در شمال اسرائیل واقع شده است، سفر می‌کنند.

ادامه مطلب

معابد بهائی(مشرق الاذکار)

مشرق الاذکار (به معنای محلّ بر‌آمدن ذکر الهی) یکی از مفاهیم محوری در حیات جامعۀ بهائی و پیوند ‌زنندۀ نیایش و خدمت است. در کتاب اقدس آمده است که در هر شهری بناهایی به بهترین صورت ممکن به نام خداوند ساخته شود و در آن به ذکر پروردگار پردازند.

ادامه مطلب

مشرق الاذکار

حضرت عبدالبهاء ميفرمايند :
” مشرق الاذکار مدور و دائره شکل است ٩ خيابان ٩ باغچه ٩حوض با فوّاره های آب و ٩ دوازه در اطراف دارد و هر خيابانی بمحلّی ميرود مثل محلّ ايتام – دارالشّفاء – مدرسه ابتدائی و کليّه و امثال اينها که از لوازم مشرق الاذکار است . داخل مشرق الاذکار ارغنون و غرفات خواهد بود و کرسی خطابه مخصوص مناجات و عبادت ولی خطابه هم در آنجا ميتوان داد “. (ص ٣٥٢ ج ١ بدائع الآثار) ” مشرق الاذکار هر چند بظاهر بنيان جسمانيست ولی تاثير روحانی دارد و سبب الفت قلوب و اجتماع نفوس گردد. در ايّام ظهور هر مدينه ای که د رآن معبدی تأسيس شد سبب ترويج و تثبيت قلوب بود و سبب اطمينان نفوس زيرا در آن اماکن ذکر حقّ مستمر و دائم بود و از برای قلب سکون و قرار جز بذکر ربّ مختار نه . سبحان اللّه بنای مشرق الاذکار تأثيری عظيم در جميع مراتب دارد. در شرق تجربه شد و چنين ظاهر و آشکار گشت . حتّی اگر در قريه ای خانه ای مسمّی بمشرق الاذکار گشت تأثيری ديگر داشت تا چه رسد به بنا و تأسيس آن “.
(ص ٩٣ ج ١ منتخباتی از #مکاتيب ط آمريکا)


طلوعی دیگر(Tlgrm.in/tolouidigar)