متن نمازهای بهائی به همراه مضمون فارسی

وضو

وَ مَنْ أَرادَ أََنْ يُصَلِّیَ لَهُ أن يَغْسِلَ يَدَيْهِ و فی حينِ لْغَسْلِ يَقُولَ:

“إِلهيْ قَوِّ يَديْ لِتَأْخُذَ کِتابَکَ بِاسْتِقامَةٍ لا تَمْنَعُها جُنُودُ الْعالَمِ ثُمَّ احْفَظْها عَنِ التَّصَرُّفِ فيما لَمْ يَدْخُلْ فی مِلْکِها * إِنَّکَ أَنْتَ الْمُقْتَدِرُ الْقَدِيْرُ.”

ادامه مطلب

نماز در ديانت بهائی

نگارش: طوطی
(05.02.86) (25.04.2007)

اصل و اساس همهء ادیان الهی ارتباط با خداست. خداوند كه خالق جهان هستی، از جمله نوع انسان، است از طریق پیامبران خود (كه نه تنها دستورات او را به انسانها می‌رسانند، بلكه مظهر همهء اسمها و صفات نیكوی او هستند و بدین سبب نیز شناخت انسان نسبت به او را افزایش می‌دهند) با نوع انسان ارتباط برقرار می‌سازد و به آنان می‌آموزد كه چگونه با خود، با دیگر افراد انسان، با جامعه، و با او ارتباط داشته باشند.

ادامه مطلب

حکم ازدواج و طلاق در دیانت بهائی

بهائیان توصیه شده اند که تا حد امکان با افرادي که از نظر خویشاوندي با ایشان رابطه ي دورتري دارند ازدواج کنند که البته امروزه علم ژنتیک حکمت این حکم را هم تاحدي روشن کرده است.

ادامه مطلب

نماز و روزه در دیانت بهائی

در دیانت بهائی سه نوع نماز وجود دارد. صلاة صغیر و صلاة وسطی و صلاة کبیر . هر بهائی می تواند هر کدام از این سه نماز را در طول 24 ساعت بخواند. صلاة صغیر همانطور که از اسم آن هم پیداست کوچکترین نماز و عبارت از سه جمله است که فرد می تواند آن را به طور ایستاده و رو به قبله بخواند .

ادامه مطلب

احکام الهی

بسیاری از احکام حضرت بهاءالله در ارتباط با زندگی اجتماعی و روحانی فرد در کتاب اقدس مندرج است. این کتاب شامل حدودات و ترتیبات مخصوص مربوط به نماز، روزه، ازدواج، ارث، مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی است.

ادامه مطلب