از هر دری سخنی در دیانت بهائی

برنامه تلویزیونی بازتاب

در دو قسمت برنامه تلویزیونی بازتاب به بحث و گفت و گو راجع به روح پرداختیم. این دو قسمت را در وبسایت ما تماشا کنید.

بازتاب – روح ق۱ | سرویس رسانه‌‌ای فارسی بهایی
شَبَهى سفيد پوش كه شباهت به انسان دارد يا انسانى با قابليت عبور از موانع، روح. اين تصوریست كه سالها در بين عوام از روح وجود داشته و شايد هنوز هم وجود داشته باشد….

http://persianbahaimedia.org/?p=11582


بازتاب – روح ق۲ | سرویس رسانه‌‌ای فارسی بهایی
چرا اديان اصرار بر وجود امرى خارج از ماده دارند؟ آيا روح اثبات پذير است؟ آيا مرگ پايان كار جسم و روح است يا به تعبير همه اديان ماجرا هنوز ادامه دارد؟ ديدگاه ديانت بهائى چيست؟ …

روح – بخش ۲

برنامه تلویزیونی بازتاب :
قدرت مفهومیه که در بیشتر علوم مورد توجه قرار گرفته و فعل اون به خداوند هم نسبت داده میشه. به راستى مفهوم قدرت چیست؟ چه تفاوتى با اقتدار، استیلا، سلطه و نفوذ و تاثیر گذارى دارد؟ اگر ضرورت وجود قدرت را بپذیریم مشروعیت آن از کجا ناشى میشود؟ دراین برنامه بازتاب با موضوع قدرت شاهرخ کوهستانى به اتفاق کاوه کنعانى و کامیار بهرنگ به بحث در مورد قدرت به ویژه از جهت جامعه شناسى و علوم سیاسى میپردازند.

بازتاب – قدرت ق۱ – Persian Bahai Media Service
قدرت مفهومیه که در بیشتر علوم مورد توجه قرار گرفته و فعل اون به خداوند هم نسبت داده میشه. به راستى مفهوم قدرت چیست؟ چه تفاوتى با اقتدار، استیلا، سلطو…

قدرت – بخش ۱

بازتاب – قدرت ق۲ – Persian Bahai Media Service
در مفهوم سیاسى وعلوم اجتماعى، بعضی از جامعه شناسان سیاسی تلاش داشته اند به بیان حدود و قیود قدرت اهتمام کنند. آیا مفهوم قدرت با محدودیت در مغایرت نیست؟

قدرت – بخش ۲


بازتاب – فقر و مشکلات اقتصادى قسمت ۲ :
یک درصد جمعیت جهان ثروتى بیش از نصف مردم دنیا دارند، در مقابل تعداد کسانى که زیر خط فقرند رو به افزایش است. آیا نظام مالیاتى جهان براى توزیع ثروت موثر نیست؟ کارشناسان اقتصادى مشکل را در چه میبینند و چه راه حل‌هائى را پیش روى جهانیان میگذارند؟ نتایج و تبعات این مشکلات چیست؟ تعالیم بهائى چه راه‌هائى را براى مشکلات اقتصادى مطرح میکند؟ در این برنامه ایرج عابدیان دکتراى اقتصاد و فرهاد ثابتان دکتراى اقتصاد میهمانان شاهرخ کوهستانى هستند.


دادستان کل کشور هرگونه مراوده و نشست و برخاست با بهائیان را عملى مجرمانه و موجب پیگرد قانونى قلمداد کرده. وجاهت قانونى این حرف چیست؟ آیا از لحاظ حقوقى و شرعى ریشه‌اى در این اظهار نظر وجود دارد؟ چرا عده‌اى حیات خود را در ایجاد تفرقه و دیگر هراسى می‌بینند؟ در دو برنامه پیش رو شاهرخ کوهستانى میزبان دکتر بهروز ثابت استاد دانشگاه و فریبا داوودى مهاجر فعال حقوق بشر و روزنامه نگار است تا به گفتگو درباره این موضوع بپردازند.


برنامه تلویزیونی بازتاب:
در اواخر قرن بیستم به نظر میرسید جهان تمایلى به یکپارچه شدن دارد و غالب جنبش ها و حرکت هاى اجتماعى تحت تاثیر روشنفکرى مقبول زمانه به سمت جهانى شدن میروند…


بازتاب – نقد ق۱
نقد چیست؟ ناقد کیست؟ ایا نقد به معنای دیدن ایرادات و نواقص دیگران است؟ در دو برنامه‌ آینده با حضور فرزانه و کامبیز توانا به بررسی آن خواهیم نشست.

بازتاب – نقد ق۲

نقد چقدر غرور صاحب یک اثر را خدشه دار میکند؟ آیا راهی جز نقد برای دستیابی به کمال و ترقی وجود دارد؟
در قسمت دوم بحث بازتاب همراهیم با فرزانه ثابتانو کامبیز توانا


بازتاب – دین و عقل – ق۱

ايا عقل ملاك وميزان ثابت برای اين دو محسوب ميشود؟ از كی و چطور اين دو پديده در تضاد با همديگه قرار گرفتند؟ کاوه کنعانی و علی افنان میهمانان دو برنامه آتی خواهند بود.

بازتاب دین و عقل – ق۲

واقعا اگر علم و دین باید در هماهنگی با هم باشند چطور دین ادعای هدایت بشر را دارد در حالیکه فرع بر درک و عقل بشر میشود؟


رادیو پیام دوست(https://t.me/Persianbms)