نونهالان ، کودکان ، نوجوانان در دیانت بهائی

خواندن دعا و مناجات

‍ 👫😊💐 الله ابهی به بچه های گل و نازنین

😊☺️🙂🤗حال شما خوبه؟

خانواده حالشون چطوره 👨‍👩‍👧‍👦؟

امیدوارم که همگی سالم 🧚‍♀️، شاد 😀و موفق باشید. من که همیشه برای سلامتی و شادی مردم مخصوصاً بچه های 👶👧🧒🏻👦🏽عزیز دعا 🙏می کنم.

نوشتم دعا و یادم افتاد من با شما👫 در مورد خواندن دعا 🙏و مناجات خیلی صحبت نکرده ام پس امروز با هم کمی در مورد اثرات دعا در زندگی افراد 👬برای شما تعریف کنم.

اول باید اشاره کنم که پاکی قلب 💜و معصومیتی در بچه ها 🧒🏻👦🏽وجود دارد که اطفال را هرچه بیشتر مورد لطف 🌹🌷خداوند قرار می دهد. برای همین مناجات 🙏و راز و نیاز بچه ها 👫با خدا یک شیرینی و تاثیری فوق العاده🧚‍♀️ دارد و هر طفلی که مناجات و دعا میخواند یک صفای باطن 🍃🌱خاصی پیدا می کند.
حتما شما بارها و بارها بزرگترهاتون 👨‍👩‍👧‍👦را در حال خواندن دعا و مناجات دیده اید ، ‌وقتی که کسی خواسته ایی 🙏از خداوند دارد با او حرف می زند تا خداوند نیرویی در شخص 🧚‍♀️ایجاد کند و تأییدی برساند تا آن فرد بتواند به یاری خداوند راه چاره ایی برای خواسته اش پیدا کند یا اینکه از پروردگارش میخواهد🙏 تا صبر و استقامتی 🙂به او عنایت کند تا بتواند در برابر مشکلات و مسائلی که پیش رو دارد مقاومت کند.

خواسته های افراد 👬👫متفاوت هستند و هر کسی برای مورد خاصی دعا می کند. در دین بهایی مناجات و دعاهای بسیاری از 🌟حضرت اعلی ، ⭐️حضرت بهاءالله ،✨حضرت عبدالبهاء و 🌟حضرت ولی امرالله برای موارد مختلف نازل شده است و ما می توانیم با تلاوت و زیارت این مناجات ها هر چه بهتر با خداوند ارتباط برقرار کنیم.

برای اینکه دعاهای ما اثر داشته باشد باید که قلب های 💟ما صاف و خالص 💎باشند درست مثل آینه که هر چقدر تمیزتر باشد نور خورشید بهتر در آن می تابد و چون شما بچه های 👩🏼🧑🏽گل و عزیزان عبدالبهاء ، قلبتان 💜و روح و فکرتان صاف💎 و زلال است برای همین دعای شما تأثیر بیش‌تری دارد و حتما خیلی اوقات از بزرگترهاتون👨‍👩‍👧‍👦 شنیدید که گفته اند: «قلبت 💕 پاکه حتما دعا بخوان برای ما».

حالا بچه های نازنین امروز از یک مادری نوشته ایی خواندم که:

«عزیزان بهتر از دل وجان ، الله ابهی ، جوانی مریض دارم که محتاج دعا شما سروران می باشد مادری قربان همه شما عزیزان 🌺🌺»

ببینید چقدر زیبا💐 از شما بچه های 👶👧گل درخواست کرده اند که برای عزیزشان دعا 🙏بخوانید؟
پس یادتان باشد امشب 🌙قبل از خواب 😴حتما و حتما برای خواسته این مادر عزیز و همینطور تمامی بیماران دعا بخوانید. 🌱🧚‍♀️🍃🌺💎💐🌹

آفرین 👏👏👏به شما عزیزان من

👋🏻تا روزی دیگر خدانگهدار👋🏻


@Tolo_E_Carmel