کتابخانهٔ دیانت بهائی

راست را کژ انگاشته اند – اُدو شفر – نیکولا توفیق – اولریش گُلمر

دانلود کتاب راست را کژ انگاشته اند


فهرست مندرجات کتاب
راست را کژ انگاشته اند

محدودیت های دانش در ارتباط با دین
نوشته های منتقدانه
مرتدّ به عنوان محقّق
منشأ اختلاف
روش های اتخاذی فیچیکیا
آیا فرصت طلبی اصل اساسی در امر بهائی است
موضع فیچیکیا
تصویر فیچیکیا از شارعین امر بهائی
حضرت باب
حضرت بهاءالله
تصویری که فیچیکیا از حضرت عبدالبهاء ترسیم نموده است
تصویر حضرت ولی امرالله در آینه فیچیکیا
تصویر مخدوش فیچیکیا از جامعه بهائی
معنا شناسی فیچیکیا
بهائیان واقع گرایان تنگ نظر و افراطیون خطرناک؟
در مورد اتهام انزوای معنوی
در مورد اتهام براندازی
تصویری که فیچیکیا از جامعه بهائی و نظم آن ترسیم می کند
مفهوم قانون از نظر آئین پروتستان
ایراد فیچیکیا به نظم اداری بهائی و مبادی آن
آیا جمال مبارک بیت العدل اعظم را پیش بینی نفرموده اند
آیا الواح وصایای حضرت عبدالبهاء مورد تردید است
آیا ولایت امرالله نوعی دیکتاتوری است
راجع به تشریع اصول اعتقادی توسط بیت العدل عمومی
آیا جامعه حارس فیض الهی است
حضرت ولی امرالله متهم به ممانعت از تأسیس بیت العدل اعظم می شود
درباره موضوع مصونیت از خطا
آزادی تبلیغ – مرجعیت تبلیغ
آیا تصویب تألیفات قبل از انتشار، نوعی سانسور است
آیا کتب ممنوعه ای وجود دارد
آیا آزادی بیان ممنوع می باشد
آیا نقد و انتقاد ممنوع شده است
نقض میثاق و طرد روحانی
نیرنگ ها و فشارناشی از پیشبرد نقشه ها در فعالیت های تبلیغی؟
آیا ترک کامل عقاید مسیحی واقعیت دارد
آیا جامعه بهائی ضد دموکراتیک، تمرکزگرا و سکولار است
ارزیابی های سوء فیچیکیا از جامعه بهائی
نحوه ارائه اعتقادات بهائی توسط فیچیکیا
مفهوم ظهور
مقام حضرت بهاءالله
مفهوم فضل در دیانت بهائی
نظر دیانت بهائی درباره طبیعت انسان
دعاوی مطلق و منحصر به فرد بودن
درآن واحد به شدت عقل گرا، ضد علم و باطن گرا همه با هم
مفهوم آزادی
تصویر فیچیکیا از حدود و احکام بهائی
قانون به عنوان انگیزه ای برای بحث
آیا در مورد کتاب مستطاب اقدس پنهان کاری و فریب کاری صورت گرفته
مشکلات انتشار کتاب اقدس
ترجمه ها و چاپ های قبلی کتاب اقدس
چاپ انگلیسی انجمن سلطنتی آسیایی در سال 1961
مشکلات انجام یک ترجمه موثّق
ماهیت تشریع الهی
آیا تقیه یکی از قوانین حضرت بهاء الله است
کتاب مستطاب اقدس چارچوبی اجمالی است؟
آیا متون مقدسه مورد جعل و تحریف قرار گرفته اند
برخی از تصحیحات راجع به محتوای قوانین خاص
رسم ادعیه یومیه
درباره تراشیدن موی سر
ایام محرمه بهائی و مشرق الاذکار
تصحیح تحریفات
مبنای تعصب آمیز احکام
تعادل بین عدالت و محبت
آیا نظام اخلاقی سفسطه آمیز است
آیا احکام دیانت بهائی خشک و غیرقابل انعطاف است
ماهیت احکام و حدود الهی
اندیشه سیاسی دیانت بهائی
آیا جامعه بهائی دیکتاتورمآبانه و ضد مردمی است
آیا جامعه بهائی یک مهدویت سیاسی است
یک ادعای تملک قدرت تامه یا تحقق نبوّات آخرالزمان
نیاز برای صلح
دولت جهانی تمرکزگرا
قلمرو آخرالزمانی صلح
قدرت طلبی یا خدمت به نوع انسان
آیا تمام اختیار از فرد گرفته می شود
آیا حضرت بهاء الله سلطنت طلب و مخالف با آزادی بودند
بیانات حضرت بهاء الله درباره سلطنت
اتحاد قدرت سیاسی بین مذهب و دولت
بی طرفی عاری از خشونت یا جانبداری
گرایش جهان وطنی در مقابل ناسیونالیسم
مخالفت موجّه یا زجر یک اقلیت مذهبی بی آزار
به سوی نوعی جدید از سیاست
مفهوم سیاست در آثار بهائی
وفاداری نسبت به مقامات دولتی
انتخابات بهائی شکل غیرحزبی انتصاب دموکراتیک حکومت
الگوی جدیدی برای تصمیم گیری سیاسی
مسئولیت نسبت به جهانی که در آن زندگی می کنیم
مشکلات تحقیق در رشته تاریخ ادیان
منابع فیچیکیا
کتاب نقطة الکاف
کتاب تاریخ جدید
کتاب هشت بهشت
منابع اروپائی فیچیکیا
ادوارد گرانویل براون مستشرق
هرمان رومر کشیش پروتستان
نظریه رومر ساختار و میزان نفوذ آن بر آثار بعدی
تصویر رومر از تاریخچه دیانت بابی و بهائی
تفسیر رومر از اعتقادات بابی / بهائی
برخی از وجوه تاریخ دیانت بابی و بهائی
ادّعای مهدویت و سرّ مهدویت
منابع تحقیق فیچیکیا
راز مهدویت
زمینه سیاسی و مذهبی
انتظارات نجات آخرالزمانی اسلامی شیعی غیر سنّتی
ادعای حضرت باب
مدعیات حضرت بهاءالله
نبوّات مربوط به ظهور من یظهره الله
دو دلیل ادعا نشده بر رجحان میرزا یحیی در بغداد
تاریخ اظهار امر حضرت بهاءالله
میرزا یحیی ازل
میرزا یحیی ازل به عنوان رئیس بابی ها و مخالف حضرت بهاءالله
چند مورد قتل و مبادرت به قتل
قتل دیّان
قتل سه ازلی در عکا
مبادرت به قتل در ادرنه توسط میرزا یحیی ازل
مسأله انشقاق
الواح وصایای حضرت عبدالبهاء
فرضیه جعل
زمینه ای مذهبی و تاریخی
محتوای الواح وصایای حضرت عبدالبهاء
انتصاب حضرت شوقی افندی به مقام ولی امرالله یک بررسی کلی تاریخی
ابداع کننده نظریه جعل و پیروان او
مباحث مربوط به سبک و محتوا
ارزیابی خط