اخلاق و صفات بهائی

شجاعت

امروز بنی آدم را دشمنی مخوف تر و مهلک تر از نادانی ، خرافات و تعصب نیست امروز شجاع آن نبوده که با تیغ و شمشیر به لشگر دیگر زند شجاع آن کسی است که بر خواسته های دنیوی و نفسانی خود غلبه کرده و به سلاح دانش و آگاهی و خلوص نیت به جنگ تاریکی جهالت شتابد .

“تهمتن ، هم نامت دلیر و شیرگیر بود جهان را به ضرب شمشیر تسخیر نمود. حال تو نیز باید چنین شجاعت و رشادتی بنمائی ولیکن نه به تیغ تیز و تیر خطر انگیز ، بلکه به زبان شکرین و نطق شیرین و اخالقی چون شهد و انگبین . این تیغ جان نگیرد، روان بخشد،خراب نکند،آباد نماید،خانمان برنیندازد، تأسیس بنیان آسمان کند و خوشا به حال کسی که با فرشته و سروش هم نفس گردد و الهام غیبی یابد و به نفس رحمانی زنده شود جانت خوش.”
شجاعت انسان به قوۀ قلب است که از هیچ خائف نشود و در میدان جانفشانی در سبیل الهی کامرانی نماید. سرچشمه شجاعت اعتماد به خداوند و توکل به او است . دانستن اینکه او ما را هدایت خواهد کرد و تائید خواهد نمود ، به ما نیروی انجام اموری را خواهد داد که از انجام آن ها حراس داشتیم.
“ای رستم انشاءالله بعنایت رحمن مرد میدان باشی ،
ّتا از این زمزمه ایزدی افسردگان را بر افروزی و مردگان را زنده و پژمردگان را تازه نمائی . اگر باین نار که نور است پی بری ، بگفتار آئی و خود را دارای کردار بینی . “
“حتی اگر تنها هستی و هر چقدر مردم مخالفت کنند، باید ایمان داشته باشی که جنود ملأ اعلی با تو هستند. و با کمك آنها مطمئنا بر لشکر ظلمت که مقاومت امرالله مي کند، غلبه خواهی کرد. بنابرین جهد کن ، خوشحال باش و اطمینان داشته باش.”


کانال تلگرام آموزه های دیانت بهائی
@ayine_bahai01