کتابخانهٔ دیانت بهائی

ظهور جدید برای عصر جدید-مقدمه

متن تایپی کتاب “ظهور جدید برای عصر جدید” بر مبنای عناوین فهرست مطالب

فهرست مطالب

  • مقدمه
  • فصل اول: بشارات ظهور
    • بزرگترين واقعهٔ تاريخ
    • عالم جديدی ظاهر شده
    • خورشيد عدالت طلوع می كند
    • مأموريت حضرت بهاءالله
    • بشارات قبل به حقيقت می پيوندد
    • در جستجوی دليل
    • آيا جستجوی حقيقت آسان است؟
  • فصل دوم: حضرت باب
    • ايران زادگاه آئين بهائی
    • كودكی
    • اظهار امر
    • تشديد بلايا
    • آثار حضرت باب
    • قيامت و بهشت و دوزخ
    • تعاليم اجتماعی و اخلاقی
    • پيروزی پس از بحران
  • فصل سوم: حضرت بهاءالله
    • تولد و كودكی
    • اولين گرفتاری
    • انتقام يا مهلَكه
    • نزول وحی
    • بغداد
    • دو سال بی خبری
    • بازگشت
    • آيا دشمنان موفّق می شوند؟
    • طلوع روز جديد
    • سفر به اسلامبول
    • تبعيد به ادرنه؛ شهری دور با
    زمستان هايی سرد
    • الواح ملوك
    • زندان عكا
    • از سربازخانه به داخل شهر
    • درها گشوده می شود
    • زندگی در بهجی
    • ملاقات با ادوارد براون
    • آخرين سفر
    • مظهريت حضرت بهاءالله
    • رسالت حضرت بهاءالله
    • آثار حضرت بهاءالله
    • روح بهائی
  • فصل چهارم: حضرت عبدالبهاء
    • كودكی
    • هجرت
    • درگذشت پدر و بار گران
    • عهد و پيمان
    • بازگشت به سرزمين مقدس
    • حيفا در زمان جنگ
    • آثار حضرت عبدالبهاء
    • مثََلِ اعلی
  • فصل پنجم: بهائی يعنی چه؟
    • دنيای ما
    • زندگی بهائی
    • جستجوی حقيقت
    • محبت الله
    • انقطاع
    • اطاعت
    • خدمت
    • تبليغ
    • ادب و احترام
    • ديدهٔ خطا پوش• خضوع
    • راستی و امانت
    • خود شناسی
  • فصل ششم: دعا و مناجات
    • مكالمه با خدا
    • حالت زاری و ابتهال
    • واسطه لازم است
    • دعا و مناجات، لازمهٔ زندگی
    • زبان محبت
    • قانون طبيعت
    • دعا و قانون طبيعت
    • مناجات های بهائی
  • فصل هفتم: محبت و علاج
    • جسم و روح
    • وحدت و يگانگی كائنات
    • زندگی ساده
    • الكل و مواد مخدر
    • تفريحات
    • نظافت
    • پيغمبران پزشكانند
    • معالجه با وسائل مادی
    • شفا به وسائل غير مادی
    • چه عواملی در پديد آمدن بيماری
    نقش دارند؟
    • قوهٔ روح القدس
    • حالت مريض
    • شفا دهنده
    • چگونه همه می توانند كمك كنند؟
    • عصر ذهبی
    • بهترين شكل استفاده از سلامتی
  • فصل هشتم: وحدت اديان
    • مذاهب قرن نوزدهم
    • پيام حضرت بهاءالله
    • آيا طبيعت بشر تغيير می كند؟
    • قدم هايی به سوی وحدت
    • كدام دين حق است؟
    • عصمت پيامبران
    • ظهور كلی الهی
    • جامعيت ظهور بهائی
    • عهد و ميثاق
    • روحانی حرفه ای وجود ندارد
  • فصل نهم: تمدن حقيقی
    • دين اساس تمدن است
    • عدالت
    • حكومت
    • آزادی سياسی
    • فرمانروايان و مردم
    • انتصاب و ترفيع
    • اقتصاد
    • مخزن عمومی
    • مواسات
    • هر كس بايد به كاری مشغول
    شود
    • اخلاق در ثروت
    • بردگی
    • وصيت و ميراث
    • زن و مرد يا دو بال يك پرنده
    • زنان و عصر جديد
    • حكمت
    • تعليم و تربيت
    • تفاوت استعدادها
    • دانش و فن
    • طرز رفتار با مجرمين
    • روزنامه ها و مطبوعات-
    فصل دهم: راه صلح
    • نزاع يا الفت
    • صلح اعظم
    • چگونه صلح ممكن است؟
    • تعصب نژادی و وطنی
    • زبان واحد
    • سازمان ملل متّحد
    • ديوان داوری بين المللی
    • تحديد تسليحات
    • عدم مقاومت
    • دفاع مشروع
    • پيوند شرق با غرب
  • فصل يازدهم: احكام و تعاليم
    • زندگی رهبانی
    • ازدواج در آئين بهائی
    • طلاق
    • تقويم بهائی
    • ايام محرّمهٔ بهائی
    • صيام (روزه)
    • احتفالات (جمع های بهائی)
    • ضيافت نوزده روزه
    • مشرق الاذكار
    • محفل روحانی
    • زندگی پس از مرگ
    • بهشت و دوزخ
    • يگانگی بين دو عالم
    • شرّ وجود ندارد
  • فصل دوازدهم: دين و علم
    • اختلاف ناشی از خطاست
    • آزار بر فرستادگان خدا يا
    دانشمندان دگَراَنديش
    • طلوع صبح آشتی
    • جستجوی حقيقت
    • حقيقت اُلوهيت (خداوند)
    • شناسايی خداوند
    • مظاهر الهيه
    • خلقت
    • نشو و ترقی انسان
    • وحدت نوع بشر
    • عصر اتّحاد
  • فصل سيزدهم: وعده ها آشكار می شود
    • وعده ها را چه كسی تفسير
    مي كند؟
    • پروردگار آمد
    • وعده های الهی در بارهٔ حضرت
    مسيح
    • بشارات در بارهٔ حضرت باب و
    حضرت بهاءالله
    • روز خدا
    • روز جزا
    • قيامت
    • بازگشت مسيح
    • علامات در آسمان و زمين
    • طرز آمدن موعود
  • فصل چهاردهم: بشارات حضرت بهاءالله
    و حضرت عبدالبهاء
    • قوهٔ خلاقهٔ كلمة الله
    • ناپلئون سوم
    • آلمان
    • ايران
    • تركيه
    • جنگ جهانی
    • گرفتاری های اجتماعی بعد از
    جنگ
    • ملكوت خداوند بر روی زمين
    • عكّا و حيفا
  • فصل پانزدهم: نظری به گذشته؛ نگاهی
    به آينده
    • پيشرفت امرالله
    • رسالت و پيام حضرت باب و
    حضرت بهاءالله
    • آيندهٔ درخشان
    • تجديد دين
    • احتياج به ظهور جديد
    • حقيقت برای همه است
    • وصيت نامهٔ حضرت عبدالبهاء
    (الواح وصايا)
    • ولی امرالله
    • ايادی امرالله
    • نظم اداری
    • نظم اداری حضرت بهاءالله
    • جهان سرگردان
    • جهان آينده
    • كلام آخر
    فهرست منابع

مقدمه

دكتر جان اينترز اسلمونت در سال ۱۸۷۴ ميلادی در اسكاتلند به دنيا آمد. وی كه در ۲۴ سالگی به دريافت دكترا در طب و جراحی نائل شده بود، علاقهٔ فراوانی به تحقيق داشت. در اوايل زمستان ۱۹۱۴ ميلادی و هم زمان با شعله ور شدن جنگ جهانی اول با ديانت بهائی آشنا شد و بی درنگ به عظمت تعاليم جديد پی برد و در صدد برآمد تا دربارهٔ ديانت بهائی بيشتر بداند. او كه دربارهٔ همهٔ اديان تحقيق كرده بود، تمام كتابهايی را كه در مورد اين ديانت جديد به زبان انگليسی وجود داشت، مطالعه كرد و در سال ۱۹۱۶ ميلادی ايمان خود را به اين ديانت ابراز نمود.

او سپس با شور و شوقی بی نظير به خدمت و تبليغ قيام كرد و احباء را جمع نمود تا اولين محفل روحانی شهر پرتموت را تشكيل دهند. آنگاه به يادگيری زبان فارسی مشغول شد تا بتواند آثار بهائی بيشتری را فراگيرد. پس از آن شروع به نوشتن كتابی نمود كه معرفی جامعی از ديانت بهائی باشد.

با پايان جنگ جهانی اول، پیش نويس ۹ فصل آن را به حضور حضرت عبدالبهاء فرستاد و از ايشان طلب راهنمايی نمود. جواب محبت آميز آن حضرت و دعوت وی به حيفا او را بسيار خوشحال كرد.

وقتی در ۱۹۱۹-۱۹۲۰ به مدت دو ماه و نيم مهمان حضرت عبدالبهاء بود، نسخهٔ دست نويس تمام كتاب را با خود داشت و از هر فرصتی برای اصلاح مضامين كتاب توسط آن حضرت استفاده می كرد.

در بازگشت به انگلستان، كتاب خود را با توجه و راهنمايی های آن حضرت مورد تجديد نظر و بازنويسی قرار داد و به حيفا فرستاد تا همانطور كه ايشان فرموده بودند ترجمه گردد و آن حضرت، اصلاح نهايی فرمايند. اين در حالی بود كه از زندگانی حضرت عبدالبهاء در اين عالم چند ماهی بيشتر باقی نمانده بود. با وجود اين در بحبوحهٔ مشغله های فراوان، ايشان سه فصل و نيم را (فصل ۱ و ۲ و ۵ و قسمتی از فصل ۳) تصحيح فرمودند.

پس از درگذشت حضرت عبدالبهاء، هيئتی از سوی محفل روحانی ملی انگلستان، كتاب را بررسی و تكميل و با نام “بهاءالله و عصر جديد” چاپ نمود.

تا كنون ميليون ها نسخه از اين كتاب به زبانهای مختلف ترجمه و در سراسر عالم منتشر شده و طالبان حقيقت را به صراط مستقيم هدايت نموده است. اين كتاب دو بار به زبان فارسی نيز ترجمه شده و در سايت مرجع بهائی (Baha’i Reference)
به انگليسی و فارسی موجود است.

آنچه در اين كتاب به طور خلاصه، اما جامع، براي معرفی امر بهائی آمده است، ما را برآن داشت كه اقدام به بازنويسی و ساده كردن مفاهيم و اصطلاحات و عبارات آن نماييم تا كسانی كه هنوز با ادبيات بهائی مأنوس نشده اند، موفق به مطالعه و فهم آن گردند.

با قرار دادن ترجمه های فارسی “بهاءالله و عصر جديد” به عنوان پايهٔ اصلی كتابی كه در دست داريد، بعضی از بخش های آن در طول كار خلاصه تر گرديد و قسمت های اندكی حذف و بخش های ديگر با تفصيل بيشتری بيان گرديد و مثال هايی به آن افزوده شد. قسمت هايی از تاريخ نيز به صورتی بازنويسی شد كه جاذبه بيشتری برای خواننده داشته باشد. مطالبی از نطق دكتر حسين دانش در مورد ازدواج بهائی و شواهدی از كتاب “دزد در شب” به قلم ايادی امرالله ويليام سيرز و نيز بخشهايی از كتاب “حضرت ولي امرالله راهنمای اهل بهاء “اثر علی نخجوانی به آن افزوده گشت. همچنين مفهوم بسياری از قسمت هايی از اصل يا ترجمهٔ آثار بهائی بوده، به زبانی ساده تر بيان گرديد.

از زمان تأليف كتاب دكتر اسلمونت بيش از ۸۰ سال می گذرد. عالم بهائی در طول اين سالها تغييرات و دگرگونی های فراوانی را تجربه كرده و در مسير يادگيری فراز و نشيب های زيادی را پشت سر گذاشته و فراز و نشيب های بيشماری نيز در پيش رو دارد. با گذشتن از هر مرحله و رسيدن به مرحلهٔ جديد، به پيروزی هايی دست يافته كه شرح آن در اين كتاب مقدور نيست. در صفحات پايانی كتاب تنها اشاره ای به اين تحولات شده است.

اميد است كه خواننده بتواند بعد از اين كتاب به ديگركتاب های بهائی دست يابد و اصل آثار الهی را دريابد و مفاهيم روحانی را شخصاً از
سرچشمهٔ آن دريافت نمايد.