نونهالان ، کودکان ، نوجوانان در دیانت بهائی

مواد غذایی مفید

‍ 👫🖐👧🖐🧒🏻 الله ابهی نونهالان عزیز و دوست داشتنی👫👭

حال شما که خوبه👧😊 ؟ درسته ؟

فکر کنم که برای رفتن به مدرسه 🏢دلتون تنگ شده؟ 🤗🧒🏻یعنی حدس میزنم 🤔

سال جدید تحصیلی در ایران 🇮🇷 تقریبا چهار هفته دیگر آغاز می شود 🌷، ولی شما هم فکر نمی کنید که تابستون 🏖خیلی تندتر از فصل های ❄️💦دیگه می گذرد؟ البته وقت استراحت و بازی🤾🏻‍♀️🏌️‍♂️🏊‍♀️🧗🏻‍♂️ و مسافرت و تفریح همیشه خیلی زودتر تموم میشود ، برای اینکه ما بتوانیم از لحظات زندگی لذت 😊☺️ببریم اول باید یک تن سالم 👭 داشته باشیم
میدونید که برای داشتن بدنی سالم چند نکته لازم هست که رعایت کنیم ، برای بچه های در سن شما 👭👫تغذیه مناسب ، استراحت 😴و خواب کافی و هم چنین ورزش های مناسب ⛹️‍♀️🚴🏻‍♀️🤸‍♂️سن شما خیلی مهم هستند.
سعی کنید صبح ها ☀️زودتر از خواب بیدار بشوید حضرت بهاءالله در یکی از کتاب هایشان به اسم «کلمات مکنونه» ما را تشویق می کنند که سحرخیز باشیم تا موفق تر باشيم ، سعی کنید شب ها 🌙هم زودتر بخوابید 😴تا بدن شما وقت کافی برای رفع خستگی روزانه داشته باشد.
خوردن مواد غذایی مناسب و مفید خیلی زیاد در رشد و سلامتی بدن شما مؤثر هست ، مصرف میوه 🍌🍎🍓🍇🍍و سبزیجات 🥦🥒🌽🥕🥑و غذاهای سالم 🧀🍲🥟🍳از بروز خیلی از بیماری ها جلوگیری می کند.
شیر 🥛و پنیر 🧀و تخم مرغ 🥚و اسفناج 🥗و گردو و لبنیات و ….. دارای کلی ویتامین و پروتئین هستند و کمک به رشد و تقویت اعضای بدن 👭شما می کنند.

پس یادتون باشه که :

۱-ورزش و فعالیت بدنی 🤸‍♂️⛹️‍♀️🏌️‍♂️🧘🏻‍♂️🏊‍♂️
۲- تغذیه مناسب🍳🥚🥝🍚🥜🥛
۳- استراحت و خواب کافی😴
۴-آموختن و یادگیری🔠🔢📘📜

در هر روز برای شما کودکان 👭👭عزیز لازم و ضروری هست و در کنار موارد بالا حتما و حتما مناجات و دعا دُر هر روز 😌و آموختن اشعار امرى را فراموش نکنید.

یادتون باشه در این سن 👭هر چه بیشتر یاد بگیرید در آینده بهتر و راحت تر زندگی خواهید کرد.

ویدیویی 📹که میفرستم در مورد مواد غذایی مفیدی 🍈🍓🍓که برای سلامتی و رشد شما مهم است می باشد ، حتما نگاه کنید و از بزرگ‌ترهاتون 👨‍👩‍👧‍👧بخواهید تا همراه شما 👶👧به این ویدیو نگاه کنند.

تا دیداری دیگر🌺🌺
👋🏻خدانگهدار


@Tolo_E_Carmel