از هر دری سخنی در دیانت بهائی

نگاهی به فعالیت های فکری پل لمپل قسمت اول

پل لمپل در پنسیلوانیای امریکا به دنیا آمده است، تحصیلات دانشگاهی خود را در دانشگاههای اوَنستن (ایلینویز) و سن دیگو (کالیفرنیا) دنبال کرد. از همان سالهای ابتدایی دهه 90 به عضویت در لجنه ملی تبلیغ وابسته به محفل ملی آمریکا در آمد. ایشان در سال 1994، به عنوان هماهنگ کننده ی دفتر توسعه اقتصادی و اجتماعی به مرکز جهانی بهائی دعوت شدند و در سال 2003 به عضویت در دارالتبلیغ در آمدند. ایشان در سال 2005 به همراه پیمان مهاجر، به جای دو عضو سابق یعنی آقایان یان سمپل و داگلاس مارتین به عضویت بیت العدل اعظم در آمدند.

پل لمپل تا به حال چند کتاب و مقاله منتشر کرده است که در روزهای آتی به اجمال به بررسی برخی از آنها خواهیم پرداخت. جستجوی چارچوبی برای تربیت اخلاقی (1992)، دلایل رسالت حضرت بهاءالله (1994)، تعالیم حضرت بهاءالله در رابطه با واقعیت روحانی (1996)، خلق تفکر بدیع: تاملاتی بر فرد، جامعه و موسسات (1999)، ظهور الهی و واقعیت اجتماعی (2008) تنها برخی از این کتب است.

ایشان تا به حال بیش از ده سخنرانی مهم داشته اند که بسیاری از محتوای این سخنرانی ها به تدریج تبدیل به مقاله یا کتاب شده اند. فارغ از تجربه گرانمایه ای که ایشان در دفاتر مختلف توسعه اقتصادی و اجتماعی و همینطور دارالتبلیغ بین المللی و بیت العدل اعظم به دست آورده اند، برخی از بینش هایی که از طریق کتب، مقالات یا سخنرانی ها ارائه می کنند مشارکتی مهم در تحقیقات بهائی محسوب می شود. یکی از این نمونه ها مشارکت ایشان در موضوع شناخت شناسی (Epistemology) بهائی و ارائه نظری جدید در این رابطه بوده است که در کتاب اخیر ایشان منتشر شده است.


نگاه نو، به بررسی برخی از این کتب و مقالات خواهد پرداخت. دوستان خود را فرابخوانید: @Rethinking