نونهالان ، کودکان ، نوجوانان در دیانت بهائی

واکنش حیوانات به کمک و توجه انسان‌ها

👭✋👫 الله ابهى بچه های خوب و عزیز😊

☺️😌🙂🙃حال شما چطوره؟
امیدوارم که مثل همیشه خوب و شاد😃 و سالم باشید.
چه خبرها؟ دیگه تابستان 🏝به نیمه رسید و از این به بعد هر روز به باز شدن مدارس 🏢نزدیک تر می شوید.

راستی تا حالا خوش گذشته به شما؟
مطمئنم به اندازه کافی بازی 🛴🤽‍♀️🤸‍♂️🤾🏼‍♂️کردید و استراحت داشتید و شاید هم به مسافرت 🚗رفته اید و کلی خاطره و تجربه با خودتون همراه کردید.

بچه ها 👫👬جون ! در این ایام تابستان هیچ کدامتان سعی کردید که اوقاتی را با حیوانات 🐥🐶🦋🐠و یا توجه و کمک به آنها سپری کنید؟
مثلا اگر پرنده ایی 🕊را دیدید که احتیاج به دانه و غذا داشته باشه و شما برای آنها غذا در حیاط 🏡منزلتون بگذارید تا گهگاهی بخورند؟
یا اگر حیوانی 🦆در خانه 🏠نگهداری می کنید مثل ماهی 🐟، طوطی ، قناری ، سگ 🐶، گربه 🐱یا هر حیوان دیگری آیا در طول روز بهشون سر می زنید و توجه بهشون می کنید ؟ حیوانات 🐼🐻🐮محبت ❤️را خیلی درک می کنند و خوبه که ما دوستشان داشته باشیم و خدایی نکرده آزارشون 😔ندهیم ، آزار رساندن به حیوانات 🐮🐶😄اصلا کار خوبی نیست ، حتی حضرت عبدالبهاء هم این نکته را به ما یادآوری فرموده اند که نباید به هیچ آفریده خدا که حس و روح دارد آزار برسانیم مخصوصا حیوانات 🐢🐜🐌، چون بی گناه هستند و زبان ندارند تا شکوه و شکایت کنند.باید بچه ها 👫👭را از همان کودکی 👶👧یاد داد که با حیوانات مهربان باشند. البته مقصود حضرت عبدالبهاء حیوانات 🐆🐅درنده و وحشی نبوده ، حالا شما فکر کنید تا به حال چه کارهایی برای حیوانات انجام داده اید که کمکی به آنها بوده؟

یک ویدیوی جالب براتون انتخاب کردم که واکنش حیوانات 🐒🐎🐿به کمک و توجه انسان‌های 👱🏼‍♂️👱‍♀️اطرافشان را نشان می دهد و معلوم می شود که حیوانات چه حس زیبایی 🌺دارند.

مراقب خودتان 👫باشید و یادتان نرود که یک ظرف کوچک 🥜از غذای پرندگان🕊 یک جایی اطراف منزلتون قرار بدید تا برای بچه هاشون 🐣که دانه برای خوردن ندارند کمکی کرده باشید ، ممنون.

تا روزی دیگر خدانگهدار👋🏻


@Tolo_E_Carmel