از هر دری سخنی در دیانت بهائی

‍ برنامه اجتماعی«از هر دری سخنی»: نوابغ ایرانی

در سراسر دنیا افراد ایرانی هستند که دنیا را به جای بهتری برای زندگی تبدیل کرده اند و باعث شده اند تا کیفیت زندگی ها بالا تر رود…خب بی شک همه این ها باعث افتخار است، از نظر پزشکی، علمی، اختراعات ، اکتشافات ، ادبیات و هنر و …..همواره در تاریخ پیشین و جدید ایران شاهد پیشرفت ها و افتخاراتی از طرف هموطنان عزیزمان چه در ایران و چه در خارج از کشور ایران بوده ایم.

راستش را بخواهید برای این که بتوانیم به علم پزشکی مان تمام و کمال افتخار کنیم، باید قرن ها به عقب برگردیم، آن قدر عقب که به زمان ابن سینا و زکریای رازی برسیم، شاید آن موقع بتوانیم حق مطلب را کمی بیشتر و بهتر بیان کنیم، اما به راستی در عصر حاضر هم شاهدیم که چه تعداد از ایرانیان که باعث افتخار کشورمان شده اند، خیلی از آن ها بی شک این جملات را در سر دارند که:

«…همیشه فکر کردن به ایران، به سرزمینی که در آن به دنیا آمده ام، سرزمینی که هوایش را نفس کشیده ام تا کم کم رشد کردم و قد کشیدم، سرزمینی که مهربانی را از مردمش و سخاوت را از طبیعتش یاد گرفته ام هیجان انگیز بوده و هست….»

بدون شک دانشمندان به پیشرفت مستمر جامعهٔ امروز کمک بسیاری کرده‌اند. بعضی از چیزهایی که ما امروز از آن‌ها بهره‌مند هستیم مثلاً نیروی برق، حاصل اختراعات کسی است که زندگی خود را وقف این کار کرده است. بر خلاف سایر مشاغل، دانشمندان به خاطر اینکه از هر چیزی برای تحقیق و نو آوری دست می‌کشند مشهور هستند.در طول تاریخ از دانشمندان بسیاری یاد شده است که به خاطر اعتقادشان مورد آزار و اذیت قرار گرفتند اما حتی این هم آن‌ها را از قدم برداشتن به سوی پیشرفت باز نداشت، مثال آن بنیانگذار بزرگترین سایت خرید و فروش اینترنتی یعنی ebay، پیر امید یار، دکتر حسابی، پرفسور سمیعی، زنده یاد مریم میرزاخانی و ….. بسیاری دیگر از دانشمندان و اندیشمندان و هنرمندان دیگر ایرانی می باشد.

«هرجای دنیا که هستید سر خود را بالا بگیرید و با تمام وجود به ایرانی بودن خودتون افتخار کنید.»

با مراجعه به لینک زیر به اسامی نوابغ ایرانی و معرفی مختصری از ایشان دسترسی پیدا خواهید کرد:

https://fa.m.wikipedia.org/wiki/%D9%81%D9%87%D8%B1%D8%B3%D8%AA_%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86_%D9%88_%D9%85%D9%87%D9%86%D8%AF%D8%B3%D8%A7%D9%86_%D9%85%D8%B9%D8%A7%D8%B5%D8%B1_%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86

لینک زیر از سایت«۲۰ دلیل که به ایرانی بودن خود افتخار کنیم» می باشد که بسیار جالب است:

https://www.chidaneh.com/blog/post/37518

ویدیوی کوتاه همراه تصاویر فقط تعدادی از افراد برجسته و مشهور ایرانی را نشان می دهد.


کانال طلوع کرمل(@Tolo_E_Carmel)