از هر دری سخنی در دیانت بهائی

‍ برنامه اجتماعی «از هر دری سخنی» : پاپ فرانسیس و اقدام صلح جویانانه ایشان

«ادیان الهی برای اتحّاد نوع بشر و صلح عمومی تأسیس شدند. هر نهضتی که صلح و هماهنگی در اجتماع انسانی ایجاد نماید، حقیقتاً نهضتی الهی است. هر اصلاحی که مردمان را در یک سراپرده گرد هم آورد مطمئناً منشأ ملکوتی دارد. (ترجمه)

( خطابۀ حضرت عبدالبهاء در شیکاگو در تاریخ ۵ می ۱۹۱۲، (ترجمه)

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان اخیرا در حرکتی نمادین نزد رهبران مسیحی سودان جنوبی به زمین نشست و کفش آن‌ها را بوسید و از آن‌ها درخواست کرد تا جنگ داخلی به پا نکنند. پاپ با زانو زدن مقابل رئیس جمهور سودان جنوبی،و معاون سابق وی، و نیز سه معاون سابق رئیس جمهور در واتیکان به آن‌ها التماس کرد تا با هم صلح کنند. قبل از جداشدن سودان جنوبی از سودان بیش از چهارصد هزار نفر در جنگ داخلی کشته و دوازده میلیون نفر آواره شده اند ، قرار است این دو در روز ۱۲ ماه می با تشکیل یک دولت ائتلافی به اختلاف خونینی پایان دهند که از سال ۲۰۱۳ در این کشور در جریان است.

پاپ ضمن دعوت رهبران جنوبی سودان به دعا در محل خود گفت:
از شما می خواهم که همچون برادر باشید و به آرامش برسید….اختلافات خود راحل کنید…..
آنها را درون خود نگه دارید، در داخل دفتر خود اما در مقابل مردم، دستان خود را متحد کنید……مردم جنوب سودان از جنگ خسته شده اند و رهبران وظیفه دارند که برای ملت خود عدل و آرامش مهیا کنند.

دوستان عزیز اقدام پاپ فرانسیس و توجه ایشان برای پایان بخشیدن جنگ همانا پیام بیت العدل اعظم الهی در بیانیه «وعده صلح جهانی» را به خاطر می آورد که:

«صلح بزرگی كه آرزوی دل و جان نیك‌اندیشان جهان در قرون و اعصار بوده و درباره‌اش عارفان و شاعران در نسل‌های پی در پی سخن گفته و در كارگاه خیال نمودارش ساخته‌‌‌اند، صلحی كه تحقّقش نوید تمام كتب مقدّسه در هر دور بوده، حال به دستیابی ملل نزدیك گشته است…….»

به امید استقرار صلح در سراسر جهان

ویدیوی کوتاه همراه دیدار پاپ فرانسیس با رهبران کشور سودان را نمایش می دهد.


کانال طلوع کرمل(@Tolo_E_Carmel)