از هر دری سخنی در دیانت بهائی

‍ برنامه اجتماعی «از هر دری سخنی» : یک زندگی موفق و غلبه بر مشکلات به بهانه سالروز تولد «ادیسون»

مهم نيست فرد موفق، تاجر، هنرمند، ورزشكار و يا مخترع باشد، آن‌چه اهميت دارد اين است كه تمام افراد موفق در يك سري موارد ويژگی های مشتركی دارند که باعث مي‌شود كه آن‌ها مسايل را بهتر از ديگران ارزيابی كنند، بر مشكلات شخصی خود پيروز شوند و بهتر بتوانند رقبای خود را از ميدان به در كنند.
….نكته مهمي كه همواره بايستی به خاطر داشته باشيد اين است كه برای رسيدن به موفقيت بايد از قبل خودتان را آماده سازيد.

يكي از ويژگی هاي افراد موفق اين است كه قدرت ديد و تمركز بالايی دارند. نسبت به همه چيز دقيق هستند و اگر دليل را ندانند، آن‌قدر سوال مي‌كنند تا كاملا متوجه شوند. همين علاقه و كنجكاوی براي فراگيری به آن‌ها كمك مي‌كند تا ذهنی فعال و خلاق داشته باشند.

استخراج از مجله موفقیت شماره ۳۸۳

یکی از این افراد موفق توماس آلوا ادیسون
( ۱۱ فوریهٔ ۱۸۴۷ – ۱۸ اکتبر ۱۹۳۱ )مخترع، دانشمند، و کارآفرین آمریکایی بود.

می گویند هنگامی که ادیسون در دوره ابتدایی درس می‌خواند مدیر مدرسه به مادرش گفت که ادیسون شاگرد کودنی است و عذر وی را از مدرسه خواست.
ادیسون توانست ۲۵۰۰ امتیاز اختراع را در آمریکا، بریتانیا، فرانسه و آلمان به نام خود ثبت کند از این تعداد ۱۰۹۳ امتیاز در ایالات متحده به نام او ثبت شده‌است. بیشتر اختراعات وی تکمیل شدهٔ کارهای دانشمندان پیشین بودند و ادیسون کارمندان و متخصصان پرشماری در کنار خود داشت که در به سرانجام رسانیدن نوآوری‌هایش او را یاری می‌کردند. تلفن، ماشین چاپ، میکروفن، گرامافون، دیکتافون، کینتوسکوپ (نوعی دستگاه نمایش فیلم)، دینام موتور و لاستیک مصنوعی از جمله مواد و وسایلی هستند که ادیسون و همکارانش آن‌ها را ابداع یا بهینه کردند ، وی همچنین برندهٔ جوایزی همچون لژیون دونور شده‌است.

یکی از رموز موفقیت غلبه بر مشکلات زندگی است درست مانند احبایی که در ایران زندگی می کنند و سالیان سال ثابت کردند که با وجود دشواری ها و مشاکل بسیار همواره امیدوار و موفق بوده اند ، لینک زیر گزارشی است که در سال ۱۳۹۵ شبکه بی بی سی از دشواری های بهاییان در ایران انتشار داده ، به امید موفقیت تمامی کسانی که برای رسیدن به اهداف خود تلاش می کنند.

http://www.bbc.com/persian/iran/2016/05/160523_l10_fgh_iran_bahais

لینک زیر ویدیویی به نام «درسی از ادیسون» با صدای خانم «مینا علیزاده» می باشد حتما تماشا کنید.

https://youtu.be/B166czx74sk

فیلم همراه از سایت «به سوی پیروزی» نگاهی جامع و مختصر به زندگی ادیسون دارد.


کانال طلوع کرمل(@Tolo_E_Carmel)