فایلهای صوتی و تصویری دیانت بهائی

‍ دکتر «رونالد مک نر» فضانورد بهائی

‍ دکتر «رونالد مک نر» فضانورد بهائی که در انفجار فضاپیمای چلنجر جانش را از دست داد. (Ronald Erwin McNair)

دکتر رونالد اروین مک‌نر فضانورد ناسا و فیزیکدان آمریکایی و از قربانیان انفجار فضاپیمای چلنجر، متولد ۱۹۵۰ ایالت کارولینای جنوبی بود. در سال ۱۹۶۰ و به دنبال شرکت در کلاس های امری به دیانت بهائی ایمان آورد او به بیان مبارک حضرت عبدالبهاء ایمان داشت که:
«…the best way to serve God was to serve humanity…»

وی در سال ۱۹۶۷ به عنوان دانشجوی ممتاز در مدرسه کارور فارغ‌التحصیل شد و از اعضای کمیته متحد متدیست ایمان به‌شمار می‌رفت.او طی یک دورهٔ کوتاه توانست سه دکترای افتخاری، امتیاز کمک هزینه‌های تحصیلی و کمربند مشکی در کاراته (https://fa.m.wikipedia.org/wiki/%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D8%AA%D9%87) را به دست آورد.
پس از فارغ ‌التحصیلی از MIT، او به عنوان یک فیزیکدان در آزمایشگاه تحقیقات هیوز در مالیبو، کالیفرنیا مشغول به کار شد. در سال ۱۹۷۸، مک نر به عنوان یکی از سی و پنج متقاضی برای شرکت در برنامه فضانوردی توسط ناسا انتخاب شد. او در فوریه ۱۹۸۴ در مأموریت STS-41-B یکی از سرنشینان چلنجر بود. پس از این مأموریت، در مأموریت بعدی خود در تاریخ ۲۸ ژانویه ۱۹۸۶ فقط ۷۳ ثانیه پس از پرتاب در نه کیلومتری بالای اقیانوس اطلس به دنبال انفجار فضاپیمای چلنجر همراه با ۶ سرنشین دیگر جانش را از دست داد.

ویدیوی همراه با شرح حالی از زندگی دکتر «رونالد مک نر» کاری از 🕊پرواز🕊 و «رادیو ناردون» می باشد با تشکر و با آرزوی موفقیت روزافزون برای ایشان

دسترسی به ادامه متن فوق و لینک یوتیوب ویدیو و هم چنین اپلیکیشن «رادیو ناردون» :⬇️

https://fa.m.wikipedia.org/wiki/%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%A7%D9%84%D8%AF_%D9%85%DA%A9%E2%80%8C%D9%86%DB%8C%D8%B1
⚜️
https://youtu.be/jcAxvPaId-8
⚜️
https://apps.apple.com/au/app/radio-nardoon/id1481819357

وب سایت رادیو ناردون : www.radionardoon.com


کانال طلوع کرمل(@Tolo_E_Carmel)