احکام دیانت بهائی

نماز و روزه در دیانت بهائی

در دیانت بهائی سه نوع نماز وجود دارد. صلاة صغیر و صلاة وسطی و صلاة کبیر . هر بهائی می تواند هر کدام از این سه نماز را در طول 24 ساعت بخواند. صلاة صغیر همانطور که از اسم آن هم پیداست کوچکترین نماز و عبارت از سه جمله است که فرد می تواند آن را به طور ایستاده و رو به قبله بخواند .

مفهوم صلاة صغیر یا نماز کوچک به فارسی این است :
خدایا شهادت می دهم به این که مرا خلق فرمودي تا تو را بشناسم و عبادت کنم . گواهی می دهم در این هنگام به عجز خود و توانائی تو و ضعف خود و اقتدار تو و فقر خود و بی نیازي تو . نیست خدائی به جز تو که فریاد رس و بی نیاز هستی .
وقت خواندن این نماز از ظهر تا غروب آفتاب است و یک بار در روز خوانده می شود. صلاة وسطی یا نماز متوسط طولانی تر بوده و سه بار در روز خوانده میشود .وقت نماز صبح از طلوع فجر تا ظهر است . وقت نماز ظهر از ظهر تا غروب آفتاب و نماز شب از غروب آفتاب تا دو ساعت بعد از آن است.
صلاة کبیر یا نماز بزرگ ازهمه طولانی تر است و می فرمایند که در 24 ساعت هر وقت حالت اقبال و توجه به فرد دست داد می تواند آن را بخواند.

روزه ي بهائی از روز اول آخرین ماه بهائی و 19 روز مانده به عید نوروز شروع می شود و زمان آن از طلوع تا غروب آفتاب است . بهائیان روزه ي جسمانی را رمزي از روزه ي روحانی و راهی براي تقویت اراده در مقابل وسوسه هاي نفسانی می دانند.


کانال تلگرام آموزه های دیانت بهائی
@ayine_bahai01