اماءالرحمن در دیانت بهائی

بیانات مبارکه در مورد زنان

” از جمله مسائل خطیره که فی الحقیقه از خوارق عادات محسوب و از خصائص این دور مقدّس شمرده میشود آنست که چون نساء در ظلّ کلمة‌اللّه مستظلّ و بصفوف مؤمنین و مروّجین امراللّه ملحق گشتند شجاعت و بسالت بیشتری نسبت برجال از خود بمنصّه ظهور رساندند”.
ص ١٤٣ ظهور عدل الهی – ترجمه مصوب


” من در سعی و کوششم که عالَم نساء را بعون و عنایت جمال مبارک چنان ترقّی دهم که کلّ حیران مانند یعنی د ر روحانیّت و فضائل و کمالات انسانیّت و معرفت . ممالک آمریکا که مهد حریّتِ نساء است هنوز نساء انجمن سیاسی ندارند زیرا بهم در میافتند . هنوز در مجلس امّت عضوی ندارند و همچنین جمال مبارک خطاب میفرمایند یا رجال بیت العدل . حال شما باید قدری سکون و قرار داشته باشید تا کار به حکمت پیش رود والّا چنان مغشوش و درهم شود که خود شما بگذارید و فرار نمائید . این طفل یک شبه ره صد ساله میرود…”
ص ٣٦ج ٧ مکاتیب حضرت عبدالبهاء


” ای اماء الرّحمن بکوشید تا چون مردان در این میدان چوگانی زنید و گوئی بربائید قسم بجمال قدم که جنود ملکوت ابهی چنان تایید نماید که در مضمار عرفان صفدر و صف شکن گردید و قوّت تأیید شما را برجال عالَم غالب گرداند “. ص ٨-٢١٧ ج ٧ مکاتیب حضرت عبدالبهاء


” الیوم سزاوار اماءاللّه اینست که به عصمت کبری و عفّت عظمی و ثبوت در دین اللّه و رسوخ در میثاق اللّه و نورانیّت قلب و روحانیّت صِرف و تذکّر دائمی و کمال حقیقی وحُسن اطوار و حلاوت گفتار و خوشی رفتار در بین نساء عالَم محشور گردند. امیدوار از فضل پروردگارم که اماءاللّه کلّ باین قمیص بدیع و ثوب جلیل ،هیکل وجود را بیارایند تا هریک از ملکوت تقدیس اِنَّ اللّهَ طَهَّرَکِ وَاصْطَفاکِ عَلَی نِساءِالْعَالَمِیْنَ () بگوش هوش بشنوند ” . ص ١-١٣٠ ج ٢ منتخبات مکاتیب حضرت عبدالبهاء (() از آیه ٤٢ سوره آل عمران )


” هواللّه تربیت نسوان اهمّ از تربیت رجال است زیرا نسوان چون تربیت یابند اطفال نیز د رحیات روحانی نشو و نما کنند . از آنجمله مادری چون در تبلیغ امراللّه بیان دلائل و براهین الهی آموزد جمیع اطفال خویش را نیز تربیت و تعلیم نماید”.
ص ١٨٩ ج ٧ مکاتیب


” ای خاک در کبریا رجولیّت و اُنوثیّت بجان است نه بجسم به دل است نه به گِل زیرا این دو صفت جسمانیش مجاز است و روحانیش حقیقت چه که ملاحظه میشود شخص ذکوری با هیکلی چون پیل بمثابه مور ذلیل حقیر و ضعیف و در پس پرده عفّت و عصمت اناثی در نهایت قوّت و قدرت . آن ذلیل نفْس و هوی و این عزیز عقل و نُهی آن گنهکار و این بزرگوار. پس واضح و آشکار گشت که مردی و فرزانگی به دل است نه بآب و گِل . چون چنین است بکوش تا مرد میدان عرفان گردی و کوکب نورانی آسمان ع ع “.
ص ١٠٠ ج ٧ مکاتیب


” تا مساوات تامّه بین ذکور و اناث در حقوق حاصل نشود عالم انسانی ترقیّات خارق العاده ننماید . زنان یک رکن مهمّ از دو رکن عظیمند و اوّل مربّی و معلّم انسانی زیرا معلّم اطفال خردسال مادرانند. آنان تأسیس اخلاق کنند و اطفال را تربیت نمایند “
ص ٢٣٥ پیام_ملکوت


“از جمله تعالیم حضرت بهاءاللّه وحدت نساء و رجال است که عالَم انسانی را دو بال است یک بال رجال و یک بال نساء تا دو بال متساوی نگردد مرغ پرواز ننماید. اگر یک بال ضعیف باشد پرواز ممکن نیست . تا عالَم نساء متساوی با عالَم رجال در تحصیل فضائل وکمالات نشود فلاح و نجاح چنانکه باید و شاید ممتنع و محال “.
از لوح مبارک در جواب جمعیت لاهای – ص ١٠٧ ج مکاتیب حضرت عبدالبهاء


طلوعی دیگر(Tlgrm.in/tolouidigar)