مواعید کتب آسمانی در دیانت بهائی

در آخر الزمان اسرائیل بهترین مکانهاست

حضرت بهاءالله را بهمراه عائله از طهران به بغداد و ادرنه و از آنجا بفرمان پادشاه عثمانی به اراضیِ مقدسه «عکا» در اسراییل کنونی که قلمرو عثمانی بود تبعید کردند. پس از ورود به اراضی مقدسه حضرت بهاءالله در آثارشان فرمودند که (بشارات کتب آسمانی بوقوع) پیوست.

سوره اسراء «سُبْحانَ الَّذی أَسْرى‏ بِعَبْدِهِ لَیْلاً مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى…( ۱ ) پاک و منزّه است خدایى که بنده ‏اش را در یک شب، از مسجد الحرام به مسجد الاقصى سِیر داد.این آیه ی معراج است

(سوره حج آیه ۴۷)،«یک روز نزد خداوند هزار سال است»

پس #معراج حضرت محمد اشاره به عروج امرِ خداوند (اسلام) دارد که از مسجدالاحرام به سوی خدا میرود و‌طی یک‌شب یا هزار سال به مسجدالاقصی یا اورشلیم در خلعتی جدید بازمیگرد

در ادامه ی سوره اسراء، آیه ۶« فَإِذا جاءَ وَعْدُ الْآخِرَهِ»، روزی که وعده دیگر خداوند به وقوع میپیوندد. که مجلسی میگوید : جاءَ وَعْدُ الْآخِرَهِ یعنی القائم صلوات الله علیه و أصحابه. (بحار ج۱۳ ص۴۵). روز آمدن قائم و اصحابش در مسجدالاقصی

یعْمَلُ عَلَى هَذِهِ الْأُمَّهِ سَبْعَ سِنِینَ وَ یَنْزِلُ بَیْتَ الْمَقْدِس‏، یعنی بر این امت هفت سال حکومت کند و در بیت المقدس فرود آید. (بحار الأنوار الجامعه…ج‏ ۵۱، ص۸۲). حضرت باب نزدیک به هفت سال پس از بعثت شهید شدند و در کوه کرمل نزدیک بیت المقدس به خاک سپرده شدند.

لوقا، ۲۴: ۲۱ :«اورشلیم پایمال امتها خواهد شد تا زمانهای امتها به انجام رسد…و آنگاه پسر انسان را خواهند دید که بر ابری سوار شده باقوت و جلال عظیم می آید»اشاره به طرد شدن قوم یهود از اورشلیم توسط حکومت مسلمین است و که پس از آن «پسر انسان» یا قائم موعود سوار بر ابر «یعنی یک فرستاده آسمانی» در اورشلیم ظهور میکند.

از حضرت علی (ع) در رابطه با ایامِ ظهور قائم حدیثی هست بسیار کامل و طولانی، یکی از جملات آن اینست که در زمان ظهور قائم بهترین مکانها برای زندگی بیت المقدس است. «خَیْرُ الْمَسَاکِنِ یَوْمَئِذٍ بَیْتُ الْمَقْدِس»بحار ج۵۲ ص۱۹۲. امن ترین و مرفه ترینِ مکانها الان اسراییل است‌.

”الیواقیت و الجواهر”۶۵ عبدالوهاب شعرانی:” یقتلون کلهم (وزراء المهدی) الا واحد منهم فی مرج عَکا فی المأدبه الالهیه،یعنی وزراء #مهدی تمام کشته می شوند مگر یکی از ایشان (اشاره به حضرت بهاءالله) که وارد می شود در چمن عکا در ضیافت خانه الهی.

زیبائی کَرمل و شارون،جلال یهوه و زیبائی خدای ما را مشاهده خواهد نمود اشعیا ۳۵:۲


Hosham.nikbakht(https://t.me/bahai19)