حضرت بهاءاللّه در کتاب مستطاب اقدس ميفرمايند :
١ – قَدْ حَکَمَ اللّهُ دَفْنَ الْاَمْوَاتِ فِی الْبَلُّوْرِ اَوِ الْاَحْجَارِ الْمُمْتَنِعَةِ اَوِ
الْاَخْشَابِ الصُّلْبَةِ اللَّطِيْفَةِ وَ وَضْعَ الْخَوَاتِيْمِ الْمَنْقُوْشَةِ فِي اَصَابِعِهِمْ اِنّهُ لَهُوَ لْمُقَدَّرُ الْعَلِيْمُ ٠ ( ۱۲۸ – K)
٢ – وَ اَنْ تَکْفِنُوْهُ فِي خَمْسَةِ اَثْوَابٍ مِنَ اَلحَرِيْرِ اَوِ الْقُطْنِ مَنْ لَمْ يَسْتَطِعْ يَکْتَفِي بِوَاحِدَةٍ مِنْهُمَا کَذَلِکَ قُضِي الْاَمْرُ مِنْ لَدُنْ عَلِيْمٍ خَبِيْرٍ . (۱۳۰ – K)
٣ – حُرِّمَ عَلَيْکُمْ نَقْلُ المَيِّتِ اَزْيَدُ مِنْ مَسَافَةِ سَاعَةٍ مِنَ الْمَدِيْنَةِ ادْفِنُوْهُ بِالرّوْحِ وَ الرّيْحَانِ فِي مَکَانٍ قَرِيْبٍ . (۱۳۰ – K)
و در رساله سؤال و جواب مرقوم است :
۴ – در برّ و بحر هر دو اين حکم جاری اگر چه ساعت کشتی بخار
باشد و يا ساعت سکّه حديد . مقصد مدّت يکساعت است ديگر بهر نحو باشد ولکن هر چه زودتر دفن شود احبّ و اولی است ٠
حضرت عبدالبهاء ميفرمايند :
١ – جسد انسانی همين قِسم که در بدايت بتدريج بوجود آمده است همينطور بايد بتدريج تحليل گردد . اين مطابق نظم حقيقی و طبيعی و قانون الهی است . اگر چنانچه بعد از مردن سوختن بهتر بود داخل ايجاد نوعی انتظام می يافت که جسد بعد از فوت بخودی خود افروخته شعله زند و خاکستر گردد ولی نظم طبيعی که بتقدير الهی تحقّق يافته اينست که بايد بعد از فوت ، اين جسد از حالی بحالی مختلف انتقال يابد تا بحسب روابطی که در عالم وجود است با کائنات سائره منتظماً اختلاط و امتزاج يابد و قطع مراتب نمايد تحليل کيمياوی يابد و بعالم نبات انتقال کند . گُل و رياحين شود و اشجار بهشت برين گردد و نفحه مشکين يابد و لطافت رنگين جويد . سوختن مانع از حصول اين کمالات بکمال سرعت است اجزاء چنان متلاشی گردد که تطوّر در اين مراتب مختل شود ٠
امر و خلق – جلد۴ – ص۲۰۴
٢ – امّا قضيّه دخمه هر چند در نصوص قاطعه موجود نه و اين قضيّه جواز و عدم جوازش راجع به بيت عدل است تکليف اين عبد بيان نصوص قاطعه است و ما عدای آنچه در کتاب منصوص جميع راجع به بيت عدل است هر وقت تشکيل شود در آن خصوص قراری خواهند
داد ولی اگر اجسام متعدّده در موقع واحد گذاشته شود قدری از نظافت
بعيد است بايد خاک امتصاص رطوبت جسم را بنمايد در اينصورت اگر بر صندوق خاک ريخته شود جسم زودتر رطوبتش زائل گردد٠
امرو خلق – جلد۴ – ص۳۰۵
گلزار تعالیم بهائی – تالیف جناب دکتر ریاض قدیمی – ص۱۸۳- ۱۸۴
الواح و آثار الهی (https://t.me/Alvah_O_Asare_Elahi)