مواعید کتب آسمانی در دیانت بهائی

سال ظهور مهدی

مهدی موعود یعنی «حضرت باب» در زمان قاجار در شیراز ظهور کرد.

تعدادی از نشانهای ظهور به نقل از مستطاب ایقان :

از جمله احاديث اين است که مى فرمايد: ” اذا ظهرت رايَة الحَق لَعنها اهل الشَرق والغَرب”. (یعنی زمانی که پرچم حق (مهدی موعود) ظاهر شد شرق و غرب او را انکار میکنن).
«سبب اين امر شنيع چه مى شود که جميع مردم با اظهار حُب و طلبِ حق، بعد از ظهور، اهل حق را لعن نمايند…اين واضح است که سبب، نسخ قواعد و رسوم و عادات و آداب است که همه ناس به آن محدود گشته اند»

سوره_قمر آیه ۶:”يوم يدع الداع ٕالى شي نُکرٍ. یعنی (روزی که دعوت میکند حق (داع) به چیزی دهشتناک)

«اين نداى الهى چون مخالف هَوى است لهذا اين همه افتتان و امتحان رو مى دهد»

بسیاری از احادیث و آیات دال بر این هستند که #قائم با شرعی جدید و کتابی جدید ظهور میکند نه همان احکام و شرع قدیمیِ اسلام. در دعای «ندبه» مى فرمايد: “اين ُالمدخر لتجديد الفرائض و السنن …” یعنی هنگامیکه قائم که ظهور میکند احکام و‌سنن جدید میاورد.

«و همچنین:”عوالم” که از کتب مشهوره معتبره است مى فرمايد: يظهر من َبنى ِ ٍهاشم َصبي ذوٍ کتاب و احکام جدید …و اکثَر اعدائهِ العلماءُ»(یعنی از بنی هاشم ظهور میکند و صاحب احکام جدید و‌کتاب جدید است…و اکثر دشمنان او از علما هستند)

از امام #صادق نقل است:”ولقد يُظهرصِبي من بَنى هاشم و يَأمرُ الناس ببیعتهِ و هوَ ذو کتابً جدیدٍ، یبایع الناس بکتابٍ جدیدٍ علی العرب شدیدٌ.فانَ سَمعتم منه شیئاً فسرُعوا الیه”. (یعنی از بنی هاشم جوانی ظاهر میشود با کتابی جدید از مردم بیعت میجوید که بر عرب دشوار خواهد بود.پس اگر از او‌چیزی شنیدید به سوی او بشتابید)

در “#اربعين”ذکر فرموده: يظهر من بنى هاشم صبىٌ ذو احکامٍ جديدٍ فيدعو الناسَ ولم ُ ِيجبهٌ احدٌ واکثر ‌اعدائه العلماء فإذا حکم ِبشیٍَ لم يطيعوه فيقولون هذا خلفُ ما عِندنا من ائمة اَلدين”.(جوانی از #بنی_هاشم ظهور میکند که صاحب کتابی جدید است و مردم را به کتاب جدید دعوت میکند و هیچ کس او را دوست نمیدارد، اکثر دشمنان او علما هستند،و هنگامی که حکمی صادر میکند،از آن اطاعت نمیکنند و‌میگویند این خلاف مطالبیست که از ائمه نزد ماست)

پس قائم احکام و کتابی جدید میاورد

در حدیث مفضَّل از امام صادق از کیفیت ظهور سوال شد و‌فرمود: “فی سنة الستین یظهرُ امرهُ و یعلو ذکرهُ”(۱). یعنی سال ۱۲۶۰ هجری.

تمامی نشانه ها مطابق با ظهور حضرت باب هست کهِ علما به دشمنی برخواستند و با تحریف و تفسیرهای بی محتوا سعی در پوشانیدن حقیقت نمودند.


Hosham.nikbakht(https://t.me/bahai19)