پاسخ به شبهات وارده بر دیانت بهائی

اتهام انگلیسی بودن

اتهام نسبت و ریشه داشتن در دشمن ؛ قدمت دیرینه ای دارد.
حضرت محمد هم در زمان خودش متهم بود به ریشه داشتن قیامش به ایران ؛ ابرقدرت آن زمان .
علی الظاهر لوازم و دلایل صحت آن ادعا زیاد بود .

پیامبر تاجر پیشه بود و به سرزمین شام رفت و آمد داشت و با رومیان و راهبه مسیحی مرتبط .از طرف دیگر سلمان فارسی صمیمی ترین یار پیامبر و محرم بیتش ؛ دانشمند بزرگ ایرانی بود ؛ کسیکه سه دین بزرگ آن زمان زرتشتی و مسیحیت و ابراهیمی را در بزرگترین حوزه های دینی آن ادیان سالها آموخته بود و نسب در دربار ساسانی داشت.

از مقام سلمان نزد پیامبر همانقدر بس که می فرمود سلمان منا اهل البیت..
این اتهام ریشه در توطئه خارجی داشتن پیامبر و منسوبیت دینش به ساخته خارجی ها بودن آنقدر شایع و قوی بود که خداوند در ردش آیه ای در قرآن نازل کرد
و فرمود « لسان الذی یلحدون …. .
یعنی زبان کسیکه این دین را ساخته اون میدانید اعجمی غیر عرب هست در حالیکه این متون عربی فصیح هست…
یعنی همانطور که اگر همه دشمنان جمع بشوند نمیتوانند حافظ خلق کنند چنین مطالب نغز و پر محتوا و عارفانه و شاعرانه قادر به تولید دسیسانه نیست. و کلمات و دعاها و آیاتیکه که بتواند افرادی را به صعود روحانی و آرامشی ملکوتی ببرد نمیتواند دست ساخته شیاطین باشد ( آیات شیطانی باشد ).

متاسفانه حتی امروزه بسیاری از مستشرقین و اسلام پژوهان خارجی به دلیل وجود این تهمتها نمیتوانند به حقانیت و آسمانی بودن قران برسند…
ما در تاریخ داریم که امیرکبیر درخواست پناهندگی از سفارت انگلیس نمود یا علما در برهه ای از زمان مشروطه در سفارت انگلیس بسط نشستند اینها دلیل خائن بودن نمی شود…

از طرفی همیشه حمایت قدرتهای خارجی به زیان کشور نیست چون آنها در بازی موش و گربه ای منطقه ای نیازمند حفظ تعادلند و گاهی مایلند شاخ ژاندارم منطقه را بشکنند و شاه را پائین میکشند و گاه میخواهند اسلام تندرو وهابی را مهار کنند بزرگترین و بهترین ابزارش را حکومت شیعیان می بینند.
از طرفی سالهاست که دانشمندان سیاسی و اجتماعی جهان به این نتیجه رسیده اند که تنها راه داشتن جهانی امن تر حمایت از اقلیتهای سیاسی اجتماعی مذهبی و حتی اقتصادیست چراکه مردم تا در درون مرزهایشان تعامل و گفتگو را نیاموزند در خارج از مرزهایشان نمیتوانند عنصر سازنده و همکار باشند.

آنهائیکه دهانشان برای فحش و تهمت بازتر هست ، طبعا مغزشان برای دلیل و برنامه و راهکار ؛ تهی تر و سبک تر .

نه از حمایتها و نه از دشمنیها و نه از اتهامات میتوان فهمید شخصی یا تفکری یا مذهبی دشمن تراشانه هست یا نه ، فقط باید به دعوت ها و اقدامات آن مذهب توجه داشت .

اگر یک مذهبی بزرگترین تلاش را در آموزش همگانی داشت ، منع مخدرات و مشروبات نمود ، تلاش در رفع تعصبات و کاهش دشمنیها داشت ، مردمان را ترغیب به کار مفید و عمل صالح نمود و رونق و پیشرفت اقتصادی را خواستار شد ، فرهنگ مشورت و انتخابات را ایجاد نمود ، تعدیل معیشت عمومی و نظامات قضائی مستقل را خواهان گشت ، پرهیز از جنگ و خشونت و دعوت به صلح و گذشت برای حفظ سرمایه های انسانی و اجتماعی داشت ، با تحجر و آداب و رسوم بازدارنده و مانع رشد مبارزه کرد ، زبان و فرهنگ کشور را صادر و گسترده نمود و …
ده ها قانون و نکته که عامل پیشرفت و رشد هست آورد ،
نمیتوان گفت این مذهب خارجی و بیگانه ساز هست در حالیکه دشمنان یک ملت سیاستهایشان غالبا در راستای رواج فحشا و منکرات و فساد و دزدی تقویت دیکتاتورها و … هست .

اگر پیامبران نظم رایج و نظام باورهای موجود را نابود میکنند دلیلش این هست که به آن بینش و درکی متعالی میرسند که این نظام ، چون یک بنای فرسوده سالمند است و دیگر به هیچ نحو قابل اصلاح نیست
بخوبی میدانند که وقتی عفونت و آلودگی به مغز اجتماع رسید و رهبران فکری و مذهبی جامعه بخاطر آلودگی منابع موجود دیگر توان تفکیک درست از خطا را نداشتند و هیچ کس هیچ کس را نتوانست قبول داشته باشد دین در عوض اینکه میدانی برای همکاری و تعاون و خدمت و اصلاح باشد میدان جدالهای عقیدتی دشمنی های پنهان و آشکار و تضعیف باورهای ایمانی مردمان در نظرات متعارض و فتواهای جدید و عجیب میگردد.

و در واقع دین و ديد قدیم هست که منبع جنگها و فرقه فرقه شدنها میگردد از نزاع حیدری نعمتی گرفته تا اخباریون و اصولیون ، سنتی و روشنفکر و ..
پس آنچه باعث تفرقه و جنگ هست متونی هست که به علت گذشت زمان فهم واحد صریح و بلیغ و فصیح آن غیر ممکن گشته و هرکس به مذاق خودش منشی از آن برگرفته و به جهاد دیگر منشها می رود گوئی هدف دین فقط وقت گذرانی در مباحثی هست که از حرف شروع گشته و به حرف پایان می یابد هست و خداوند دعوت کننده به لهو و لعب هست در پائین ترین تاثیر آن تشتت آرا.

عروة الوثقى
آيات الله ،میزان الهی و قسطاس ربانی در این عصر شناخت و معرفت مظهر الهي زمان، یعنی حضرت بهاءاللہ است

اگر به قبول آن حضرت اقدام نمیورزید ، لااقل به درک عمیقتری از اهداف عاليه آن حضرت مؤيد گردید تا با شناخت این مهم بتوانید اسباب سوء تفاهمات موجود مابین ادیان و مذاهب را رفع نموده و تمهیدات وصول به وحدت اصليه عالم انسانی را فراهم سازید.

تجربیات در میادین مختلفه تحقیقی توجه هر طالب منصفی را به این نکته متذکر میسازد که اکثر بل جميع سوء تفاهمات دوستان عزیزی که در راه شناخت آئین الهی و بالاخص آئين بديع بهائی قدم برداشته اند به علت عدم درک مفاهيم اصولی و مبادی اساسی این ائین الهی و شریعت یزدانی میباشد .


کانال نوزده

@Knights_of_Baha_u_llah