Likewise, He saith: “Such are the verses of God: with truth do We recite them to thee. But in what revelation will they believe, if they reject God and His verses?”
156 If thou wilt grasp the implication of this verse, thou wilt recognize the truth that no manifestation greater than the Prophets of God hath ever been revealed, and no testimony mightier than the testimony of their revealed verses hath ever appeared upon the earth. Nay, this testimony no other testimony can ever excel, except that which the Lord thy God willeth.
“و همچنين می فرمايد: “تلکَ آياتُ اللّهِ نَتْلُوهَاعَلَيْکَ بِالْحقِّ فَبِاَيِّ حَدِيثٍ بَعدَاللّهِ وَ آياتِهِ يُوْمِنُونَ.” میفرمايد: اين است آيات مُنزله از سماء هويّه، می خوانيم برشما. پس به کدام سخن بعد از ظهور حقّ و نزول آيات او ايمان می آورند؟ اگر تلويح اين آيه را ملتفت شوی می فهمی که هرگز مظهری اکبر از انبياء نبوده و حجّتی هم اکبر و اعظم از آيات منزله در ارض ظاهر نشده. بلکه اعظم از اين حجّت، حجّتی ممکن نه إلّا ما شاء ربّک. ”
إلّا ما شاء ربّک: مگر آنچه را که خدا بخواند
“تلکَ آياتُ اللّهِ نَتْلُوهَاعَلَيْکَ بِالْحقِّ فَبِاَيِّ حَدِيثٍ بَعدَاللّهِ وَ آياتِهِ يُوْمِنُونَ.”
سوره جاثیه آیه ششم
ترجمه حضرت بهالله: اين است آيات مُنزله از سماء هويّه، می خوانيم برشما. پس به کدام سخن بعد از ظهور حقّ و نزول آيات او ايمان می آورند؟
ترجمه فولادوند: اين[ها]ست آيات خدا كه به راستى آن را بر تو مى خوانيم پس بعد از خدا و نشانه هاى او به كدام سخن خواهند گرويد.
حضرت بهالله در این بند میفرمایند که انبیاء که مَثَل انسان کامل هستند و مظاهر ظهور الهیه در عالم خلق، بالاترین حد ظهور حق هستند و آیات منزله از سوی ایشان حد اعظم حجت است برای اهل ارض.