اخبار دیانت بهائی

بهائیان بهارستان اصفهان

آزادی موقت رویا آزادخوش، نسرین خادمی و مریم خورسندی/ تداوم بازداشت ۸ شهروند دیگر

خبرگزاری هرانا – رویا آزادخوش و نسرین خادمی، دو تن از شهروندان بهائی بازداشت شده در بهارستان اصفهان عصر امروز سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه با تودیع قرار وثیقه از زندان دولت آباد اصفهان آزاد شدند. عصر روز دوشنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه نیز مریم خورسندی، دیگر شهروند بهائی بازداشت شده در بهارستان اصفهان با تودیع قرار وثیقه آزاد شد. این افراد به همراه شورانگیز بهامین، سارا شکیب، فیروزه راستی نژاد، ساناز راسته، آزیتا رضوانی، مژگان پورشفیع، نوشین همت و شعله آشوری در تاریخ ۵، ۱۰ و ۱۵ اردیبهشت ماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. طی این مدت منازل دستکم ۲۹ خانواده بهائی توسط نیروهای امنیتی تفتیش و بسیاری از لوازم شخص آنان ضبط شده است. بازرسی منازل و بازداشت این افراد غالبا با خشونت و گاها با ضرب و شتم همراه بوده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، عصر امروز سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰، رویا آزادخوش و نسرین خادمی، دو تن از شهروندان بهائی بازداشت شده در بهارستان اصفهان با تودیع قرار وثیقه از زندان دولت آباد اصفهان آزاد شدند.

عصر روز دوشنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه نیز مریم خورسندی، دیگر شهروند بهائی بازداشت شده در بهارستان اصفهان با تودیع قرار وثیقه از این زندان آزاد شد.

ادامه مطلب


خبرگزاری هرانا (https://t.me/hranews)