اخبار دیانت بهائی

پرده‌برداری از طرح معبد ملی بهائی در روز نوروز

در یک رویداد تاریخی از طرح معبد ملی بهائی در کشور پاپوآگینۀ نو پرده‌برداری شد. این معبد یکی از دو معبد ملی بهائی خواهد بود که در سال‌های آینده در جهان ساخته خواهند شد و نمایانگر مرحلۀ جدیدی برای جامعۀ جهانی بهائی خواهند بود.

همزمان با نوروز، حدود ۵۰۰ نفر در محل زمین این معبد در پورت مورسبی، پایتخت کشور پاپوآگینۀ نو به مناسبت این رویداد بی‌سابقه گرد هم آمدند.

کونفسیوس ایکوریر، منشی محفل ملی در سخنان خود گفت: «در آثار بهائی، معبد بهائی به عنوان کانونی جمعی برای ترویج الفت و محبت در اجتماع توصیف شده است. این معبد محلی برای عبادت همگانی است که به روی تمام ساکنان یک منطقه صرف‌نظر از دین، پیشینه، قومیت یا جنسیت آن‌ها باز است.» آقای ایکوریر همچنین دربارۀ معبد بهائی به عنوان نمادی از انسجام بین عبادت و خدمت، اهمیت آن برای جامعه‌سازی و منحصر به فرد بودن آن در طول تاریخ ادیان صحبت کرد.

تیم طراحان معبد شامل طراح محلی پاپوآگینۀ نو، هنری لاپه و سعید گرانفر نیز برای حاضرین سخنرانی کردند. آن‌ها توضیح دادند که «جستجو برای طرحی همگانی» برای این معبد در کشوری که متشکل از بیش از ۷۰۰ گروه فرهنگی متفاوت است تا چه حد برایشان چالش‌برانگیز بوده است. آقای لاپه و آقای گرانفر در سخنان خود اشاره داشتند «یکی از تصاویری که بارها توجه ما را به خود جلب کرد هنر حصیربافی بود. سطوح و اشیای حصیری در زندگی سنتی روستایی که امروز در پاپوآگینۀ نو زنده و برجاست و همچنین در خانه‌های شهری بسیار به چشم می‌خورد. این تصویری است که برای بسیاری از ما معنای «خانه» را زنده می‌کند، هنری کاربردی و ذاتاً بسیار زیبا که به صورت روزانه با آن تعامل داریم.»

طراحان همچنین به این اشاره داشتند که معبد بهائی فضایی خواهد بود که در آن مردمان پاپوآگینۀ نو می‌توانند در عبادت حق به هم بپیوندند و برای خدمت به بشریت الهام بگیرند. «هنر حصیربافی شبیه فرآیند دستیابی به وحدت در کثرت است. ساقه‌های جدا وقتی کار هم قرار می‌گیرند شیئی مقاوم‌تر از اجزای سازنده آن تشکیل می‌دهند که وجودش وابسته به تک‌تک آن ساقه‌هاست.»

متن کامل این خبر را در اینجا می توانید مطالعه کنید: http://news.persian-bahai.org/1246


@bahaisofiran_official

https://goo.gl/x1pcqq