اخبار دیانت بهائی

تخریب منازل ۳ خانواده بهائی در روستای روشنکوه ساری

خبرگزاری هرانا – امروز دوشنبه ۱۱ مردادماه، منازل سه خانواده بهائی در روستای روشنکوه ساری، توسط ارگان های دولتی تخریب شد. این اقدام بدون ارائه حکم و یا اخطار قبلی صورت گرفته است. پیش از این در تاریخ ۳۱ شهریور ۹۹، جلسه‌ای با حضور نمایندگان تعدادی از سازمان امنیتی و دولتی ایران، در فرمانداری شهر ساری برگزار شده بود که با توجه به اسناد محرمانه منتشر شده، در این جلسه تصمیماتی مبنی بر افزایش قابل توجه سرکوب اقلیت‌های دینی ناپذیرفته در قانون اساسی جمهوری اسلامی، به ویژه پیروان آیین بهائی و دراویش، گرفته شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰، منازل سه خانواده بهائی در روستای روشنکوه ساری توسط ارگان های دولتی تخریب شد.

تخریب منازل آقای ثابتیان، نوید درخشان و آقای عنایتی در حالی صورت گرفته است که در زمان تخریب نوید درخشان و آقای عنایتی در منزل حضور نداشته اند. یک منبع نزدیک به این شهروندان بهائی به گزارشگر هرانا گفت: “اخیرا اداره منابع طبیعی ادعا کرده است که ۱۴ قطعه زمین در روستای روشنکوه، سابقا جنگل بوده است و بهائیان این روستا با تصرف در اراضی جنگلی، به کشاورزی و ساخت و ساز مشغول شده اند. به همین جهت این اداره درخواست خلع ید و قلع و قمع این راضی را نموده است. این در حالی است که این اراضی بهائیان قدمتی بالغ بر هفتاد سال – یعنی پیش از اصلاحات ارضی در سال ۱۳۴۲ – دارند”.

ادامه مطلب


خبرگزاری هرانا از تخریب خانه‌های سه خانواده بهایی در یکی از روستاهای ساری با حضور « نمایندگان تعدادی از سازمان‌های امنیتی و دولتی ایران» خبر داد.

بر اساس این گزارش، این خانه‌ها روز دوشنبه، ۱۱ مرداد، در روستای روشنکوه ساری از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران، بدون ارائه حکم و یا اخطار قبلی، تخریب شده است.

بیشتر ساکنان این روستا را از دیرباز، بهائیان تشکیل می‌دهند و تخریب منزل دو نفر از شهروندان بهایی در شرایط غیبت آنها در منزل صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید


از نگاه شما- تخریب خانه سه خانواده بهایی در روستای روشنکوه، مازندران، ۱۱ مرداد ۱۴۰۰

این تخریب با حضور « نمایندگان تعدادی از سازمان‌های امنیتی و دولتی ایران» و بدون ارائه حکم و یا اخطار قبلی صورت گرفته است. بیشتر ساکنان روستای روشنکوه را از دیرباز، بهائیان تشکیل می‌دهند و تخریب منزل دو نفر از شهروندان بهایی در شرایط غیبت آنها در منزل صورت گرفته است.


خبرگزاری هرانا (https://t.me/hranews)
رادیو فردا (https://t.me/radiofarda)