اخبار دیانت بهائی

در کانونشن های ملی بهائی چه می گذرد؟

قسمت دوم- کانونشن انگلیس

کانونشن ملی انگلیس، در بین روزهای 26 تا 28 می برگزار گردید. پس از دعا و مناجات، نماینده محترم هیئت مشاورین قاره ای، خانم شیرین فوزدار-فرودی با اشاره به نکات برجسته ای از پیام رضوان 2018 جلسه را شروع کردند و به بررسی ماهیت و اهمیت کانونشن ملی پرداختند. خانم فوزدار-فرودی در بخشهای مختلف کانونشن، با بیان تجربیات سایر محدوده های جغرافیایی پیشرفته و همچنین یادگیری های جامعه بین المللی بهائی در زمینه های رشد و اقدام اجتماعی، بینش های ارزنده ای برای مشورتهای نمایندگان را ارائه کرد.

پس از مشاهده فیلم آغوشی فراگیر، نمایندگان به بررسی محتوای آن و یادگیری هایی که از آن می توان در جامعه انگلیس داشت نشستند. همچنین نمایندگان در مشورتهای خود به بررسی راههای که محفل ملی می تواند به تسریع فرایند ترویج و تحکیم در هر سطحی کمک کند به گفتگو نشستند.

مشاوره های روزهای بعدی، حول مفهوم “هسته مرکزی از دوستان” بود که در پیامهای 28 دسامبر 2010، 29 دسامبر 2015 و همچنین سند مرزهای یادگیری منتشر شده در آپریل 2013 بود و اینکه چگونه می توان این هسته مرکزی را گسترش داد تا بتواند فعالیتهای ترویج و تحکیم را تقویت کند. بخش دیگری از مشاورات معطوف به چالش های رشد در انگلیس بود و اینکه چگونه می توان به این چالش ها غلبه کرد. فعالیتهای متمرکز در “مرزهای محله ها و دهکده ها” بخش دیگری از مشورت ها را تشکیل می داد که در ارتباط نزدیک با موضوع هسته مرکزی از دوستان بود. موضوع “جمعیت های مستعد” در محله ها و دهکده ها نیز که در ارتباط با دو موضوع قبلی بود بخش دیگری از مذاکرات را در بر می گرفت. این مشورتها و بررسی تطبیق پذیری آن با شرایط پیچیده انگلیس بخش عمده مشورتها را تشکیل می داد.

در میان برنامه های کانونشن ملی انگلیس، برنامه هایی همچون اهمیت حقوق الله و افزایش آن در ضمن گسترش فعالیتهای جامعه سازی، نقش آن در اقدام اجتماعی و فعالیتهای توسعه اقتصادی و اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت. در مورد ارتباط حقوق الله و فعالیت های اقدام اجتماعی، می توان به سند اقدام اجتماعی منتشر شده در 26 نوامبر 2012 مراجعه کرد.

رای گیری برای انتخاب اعضای محفل ملی انگلیس، در روز دوم، و در فضایی آکنده از روحانیت و سکوت برگزار شد.


برای آشنایی با چارچوب مفهومی حاکم بر اقدامات بهائی به کانال نگاه نو بپیوندید: @Rethinking