اخبار دیانت بهائی

در کانونشن های ملی بهائی چه می گذرد؟

قسمت چهارم

هدف اصلی کانونشن ملی، ایجاد فضایی برای ملاقات و اظهار نظر آزادانه و صریح نمایندگان جوامع محلی در رابطه با امور جامعه بهائی هر کشوری، و همچنین انتخاب اعضای محفل ملی است. در بیشتر اوقات این کانونشن ها در انتهای آپریل برگزار می شود و یا تعطیلات منتهی به روزهای پایانی عید رضوان. اما در هر پنج سال یک بار که کانونشن بین المللی در حیفا، مرکز جهانی بهائی، برای انتخابات بیت العدل اعظم برگزار می شود، در آن سالها کانونشن ملی با فاصله ای یک ماهه و در انتهای ماه می برگزار می شود.

در کانونشن علاوه بر نمایندگان جوامع محلی (که متفاوت از اعضای محافل محلی هستند)، اعضای انتخابی و انتصابی موسسات بهائی، خانواده های نمایندگان و تعدادی مهمان نیز حاضر می شوند. در بیشتر کشورها امکان حضور افراد بهائی غیرنماینده در کانونشن ملی ممکن است اما در برخی از کشورها به دلیل جمعیت بالای نمایندگان (به دلیل جمعیت بالای بهائیان آن کشور)، تنها عده مشخصی می توانند در کانونشن ملی حاضر شوند. نمایندگان هر ساله، قبل از حضور خود را از طرق مختلف آماده می سازند. هم از نظر روحانی از طریق دعا و مناجات و زیارت آثار بهائی مرتبط با انتخابات بهائی و مشورت، و هم از طریق دریافت اطلاعات و دانش لازم مرتبط با جوامع محلی و ملی از طریق گزارش های سالانه محفل ملی. بسیاری از اوقات، برخی از اعضای هیئت مشاورین، و همچنین برخی دیگر از نفوس مجرب نیز به عنوان سخنران به این جلسات دعوت می شوند تا با به اشتراک گذاشتن تجربیات خود به غنای مشورت بیفزایند.

هر چند برنامه ای پیشنهادی برای کانونشن از سوی محفل ملی اعلام می شود اما نمایندگان جوامع ملی می توانند آن محتوا را تغییر دهند. جلسات کانونشن توسط هیئتی موقتی که توسط نمایندگان در هر کانونشن انتخاب می شود مدیریت می شود. بسیاری از قسمتهای کانونشن به صورتی صوتی یا تصویری ضبط می شود و نمایندگان می توانند برای ارائه گزارش به جوامع محلی، بعد از اتمام کانونشن ملی، از آنها استفاده کنند.

انتخاب اعضای محفل ملی نیز در یکی از روزهای کانونشن صورت می گیرد و نمایندگان حاضر، هیئت شمارش آراء را انتخاب می کنند. اعضای محفل ملی بعد از شمارش آراء معرفی می شوند و به خدمتی یک سال فراخوانده می شوند. ایشان با مدیریت جامعه بهائی را در سطح ملی به عهده خواهند داشت.

دو کودک حاضر در کانونشن ملی امریکا

به کانال نگاه نو بپیوندید: @Rethinking