اخبار دیانت بهائی

دهها کانونشن ملی در دنیا در حال برگزاری است

در روزهای گذشته، دهها کانونشن ملی در سراسر دنیا در حال برگزاری است. کانونشن ملی جلسه ای است که در آن نمایندگان مناطق مختلف یک کشور (که متفاوت از اعضای محافل محلی هستند)، در محلی دور هم جمع شده و ضمن مشورت در مورد مسائل، فرصت ها، چالش ها و یادگیری های جامعه بهائی به انتخاب اعضای محافل ملی اقدام می کنند و پیشنهاداتی را برای بررسی محافل ملی به ایشان تقدیم می کنند.

نکته جالب توجه در این کانونشن های ملی آن است که امسال بسیاری از مذاکرات این نمایندگان حصر در رشد جامعه بهائی و بررسی فرصت ها ویادگیری های ترویج و تحکیم شد. البته سایر موضوعات نظیر گسترش مطالعات بهائی، حفظ و صیانت جامعه بهائی، مشارکت در فعالیتهای اقدام اجتماعی و گفتمان ها، فعالیت های رسانه ای و … نیز موضوعات دیگر برخی از این کانونشن ها بوده است.

حضور بیشتر جوانان هم در بین نمایندگان حاضر در کانونشن ها و هم در بین تغییرات اخیر در اعضای محافل ملی نکته زیبایی است. زیبایی این امر از آن رو بیشتر می شود که این جوانان در طی فعالیتهای گسترده خود در سطح محله ها و دهکده ها و کلاستر (محدوده جغرافیایی) به تجاربی بسیار گرانقیمت دست یافته اند و علی رغم آنکه جوان هستند اما هم در فعالیت های ترویج و تحکیم (و بعضا اقدام اجتماعی) بسیار مجرب هستند و هم در هماهنگ سازی و مدیریت فعالیت ها؛ مقتضای رشد و گسترش را در عمل دریافته اند و با چالش های آن روبه رو بوده اند.

جامعه بهائی، بار دیگر شاهد قوت گرفتن فرایندهایی است که در طی سالهای گذشته با هدایت بیت العدل اعظم در حال گسترش بوده است. انرژی حاصله از این کانونشن ها از طریق محافل ملی جدید و نمایندگان حاضر در این کانونشن ها به جوامع محلی انتقال داده خواهد شد و شوری مضاعف در فعالیتها جاری خواهد شد.


برای آشنایی با اقدامات و فعالیتهای جامعه بهائی به نگاه نو بپیوندید: @Rethinking

نظرات و پیشنهاداتتان را ایمیل کنید: Rethinking.Telegram@Gmail.com