معرفی دیانت بهائی

شناخت زمینۀ تاریخی موفقیتهای بشر

دعوتی از رهبران جهان برای بررسی این مسئله که چگونه نظم بین المللی باید از نو تعریف و تجدید بنا شود تا بتواند پاسخگوی چالشهای کنونی جهان باشد.

نوع بشر به عنوان واحدی زنده و متمایز، مراحل تکاملیِ مشابه با دوران شیرخوارگی و کودکی در زندگی هر یک از اعضایش را طی کرده و اکنون در اوج دوران متلاطم نوجوانی است و به دوران بلوغ خود که مدّت‌ها در انتظارش بوده نزدیک می‌شود . فرایند یک‌پارچه شدن جهان که تا کنون در زمینۀ امور بازرگانی، مالی و ارتباطات متحقّق گردیده اکنون در عرصۀ سیاسی شروع به تحقّق یافتن نموده است.

این فرایند در طول تاریخ در اثر وقایع ناگهانی و مصیبت‌بار شتاب گرفته است. ویرانی‌های جنگ‌های جهانی اوّل و دوم بود که به ترتیب منتهی به تأسیس جامعۀ ملل و سازمان ملل متّحد گردید. اینکه آیا موفّقیّت‌های آینده نیز بعد از اتّفاقات وحشتناک‌‌ مشابهی حاصل خواهد شد یا از طریق یک اقدام ارادی و مشورتی به دست خواهد آمد، گزینه‌ای است که در مقابل تمامی ساکنان کرۀ زمین قرار دارد. قصور در انجام اقدامی قاطع در این زمینه کمال بی‌مسئولیّتی خواهد بود. ( قسمتی از سند ” نقطۀ عطفی برای ملل عالم”)

“نقطۀ عطفی برای ملل عالم ” سندی از جامعۀ بین المللی بهائی است که در اکتبر سال 1995 به مناسبت پنجاهمین سالگرد تأسیس سازمان ملل متّحد منتشر شده است.

این سند را در کتاب ” سربلندی ایران” در لینک زیر می توانید مطالعه فرمایید.
https://www.bahaisofiran.org/bahai-faith-in-iran#book7


کانال تلگرام وب سایت بهائیان ایران (https://t.me/bahaisofiran_official)