معرفی دیانت بهائی

دویستمین سالگرد ۱۳۹۸

در ۲۹ و ۳۰ اکتبر، مردم در نقاط بی‌شماری در سراسر جهان، دویستمین سالگرد تولد حضرت باب را جشن می‌گیرند. پیام حیات‌بخش حضرت باب زمینه را برای ظهور حضرت بهاءالله، بنیان‌گذار آئین بهائی، آماده کرد.


معرفی برخی از اولین پیروان حضرت باب

مجموعۀ ویدئویی در 7 قسمت توسط وب‌سایت بهائیان ایران در دست تهیه است که به معرفی بعضی از اولین ایرانیانی می‌پردازد که پیام حضرت باب را شنیدند و نقش منحصر به فردی در انتشار تعالیم ایشان در سرتاسر ایران و کشورهای همسایه داشتند. در این مجموعه ضمن دیدن سرگذشت مختصری از زندگی این پیشگامان کمتر شناخته شدۀ ایرانی، با گوشه‌هایی از رویدادهای سال‌های بعد از ظهور حضرت باب در ایران نیز آشنا می‌شویم.

تا کنون اولین قسمت از این مجموعه منتشر شده است که در لینک زیر در بخش ویژه دویستمین سالگرد تولد حضرت باب وب‌سایت “بهائیان ایران” قابل دسترسی است:

http://tiny.cc/wdadfz


موزامبیک

سرودی در تجلیل از حضرت باب
سرودی از دوندو (Dondo)، موزامبیک، به زبان محلی سنا (Sena)دویستمین سالگرد تولد حضرت باب و مقام ایشان به عنوان مبشر حضرت بهاءالله را تجلیل می‌کند.

اسپانیا

آهنگی از آلبوم مربوط به دویستمین سالگرد تولد حضرت باب
این آهنگ به زبان اسپانیایی و توسط ویلون و پیانو اجرا شده و متن آن در .مورد ظهور حضرت باب به عنوان یکی از مظاهر ظهور الهی است «حضرت محبوب باب» تک آهنگ و قطعه‌ای از آلبومی است که در بزرگداشت دویستمین سالگرد تولد حضرت باب توسط موسیقی‌دانانی از سراسر اسپانیا تهیه شده است.

هلند

موسیقی مخصوص جلسات دعا از هلند
این سرود اغلب در جلسات دعا در هلند خوانده می‌شود و عنوانش که برگرفته از آثار بهائی است شنونده را دعوت می‌کند تا خود را غرق کلام الهی سازد.

ارمنستان

مناجاتی به زبان ارمنی

در ارمنستان یک خواننده و تعدادی نوازنده آهنگی برای روی قطعه‌‌ای از آثار حضرت بهاءالله ساختند. این قطعه که نخستین بار در سال ۱۸۵۲ و در سیاه‌چال تهران بر زبان حضرت بهاءالله جاری شده چنین است: « قل الله یکفی عن کل شی.. و علی الله فلیتوکل المتوکلون»

مالی

آهنگ‌های محلی از کشور مالی

یک خانواده در بوگونی در کشور مالی با ساختن آهنگ‌هایی، از موقعیت تاریخی دویستمین سالگرد تولد حضرت باب تجلیل می‌کند.


@bahaisofiran_official