اخبار دیانت بهائی

پیام شهردار ادرنه به مناسبت صدمین سال صعود حضرت عبدالبهآء

ادرنه، ترکیه، ۱۵ دسامبر ۲۰۲۱
(سرویس خبری عالم بهائی)

به مناسبت صدمین سال صعود حضرت عبدالبهاء، شهردار ادرنه، رجب گورکان، و نماینده‌ای از جامعۀ بهائی، سمستین اُزتورک، اخیراً برای مذاکره دربارۀ اهمّیت این شهر در تاریخ امر بهائی و ارتباط آن با حضرت عبدالبهاء دیدار داشتند.

حضرت بهاءالله، حضرت عبدالبهاء، و گروه کوچکی از بهائیان، پیش از سرگونی به عکّا، به مدّت چهار سال به ادرنه، که در آن زمان به آدریانوپل شهرت داشت، تبعید شدند.

آقای گورکان اخیراً پیامی به مناسبت صدمین سال صعود منتشر کرد. در این پیام آمده است، “با کمال احترام صدمین سال صعود حضرت عبدالبهاء را، که زمانی در شهر ما، ادرنه، سکونت داشتند، گرامی می‌دارم … وجود جامعۀ شما در ادرنه، که صدها سال محلّ زندگی مسالمت‌آمیز پیروان فرهنگ‌ها و آئین‌های گوناگون بوده، به غنای فرهنگی شهر می‌افزاید و سبب مسرّت ما می‌گردد.”
در ادامه پیام شهردار آمده است، “ما از بهائیان سراسر عالم دعوت می‌کنیم که از اماکن مقدّسۀ بهائی در شهر ما، و در نتیجه از تمام شهر ما، بازدید نمایند. باور ما این است که بهائیان عالم، به عنوان سفرای فرهنگی، تبرّعات خود را که سبب توسعه و ترقّی شهر ما است عرضه می‌کنند. در صدمین سالگرد صعود حضرت عبدالبهاء، از ادرنه که موطئ اَقدام ایشان بوده است، تحیّات گرم و محبّت‌آمیز خود را بیان می‌کنیم.”


کانال تلگرام طلوع کرمل (https://t.me/Tolo_E_Carmel)