پاسخ به شبهات وارده بر دیانت بهائی

آیا طبق قرآن زن مسلمان میتواند همزمان چندین شوهر داشته باشد؟

برخی دلواپسانِ در جهت فریب افکار عمومی مطلب بالا را منتشر میکنند و ادعا میکنند که «منظور از بیان بالا ازدواج عمو با برادر زاده است».

برخی دلواپسانِ در جهت فریب افکار عمومی مطلب بالا را منتشر میکنند و ادعا میکنند که «منظور از بیان بالا ازدواج عمو با برادر زاده است».
یادآوری چند نکته ضروریست:
.
۱) در کتاب مستطاب اقدس، ام الکتاب بهائی، آمده است که ازدواج با زن پدر حرامست. دلواپسان میگویند چون بقیه محارم لیست نشده بنابراین بهائیان با همه از عمو و عمه و مادر و خواهر و…ازدواج میکنند.
.
پاسخ اینست که در تمام متون دیانت_بهائی فرض بر اینست که انسانی که در این عصر بهائی میشود همانند بدویان صدر اسلام نیست بلکه حائز مشاعر است.
.

مثلا شما هنگام مترو سوار شدن در اروپا نیاز به گذشتن از گیت و بازرسی بلیط ندارید، بلکه فرض بر اینست که انسانهای این عصر، با شعور هستند و درک میکنند که مقررات محترم است و باید بلیط همراه داشته باشند. از سوی دیگر در ایران قانون فرض را بر این گذاشته که هیچ کس بلیط نمیخرد و مردم دغلکاری میکنند. در حالت اول فرد تصور میکند عزت نفس او حفظ شده و در حالت دوم مانند یک دزد برخورد شده.
.
دیانت #بهایی نیز فرض را بر این گذاشته که یک انسان در این عصر با تمدن آشناست و محرم و غیر محرم تشخیص میدهد.

۲) دین بهائی تازه لیست محرمیت را نسبت به قرآن سنگینتر هم کرده. در قرآن «سفارش» شده با زنان پدرتان ازدواج نکنید و از واژه «لاتنکحوا» استفاده کرده و زن پدر را محرم نمیداند. در صورتیکه در دیانت بهائی زن پدر را هم به محارم اضافه کرده و میگوید: «حرمت علیکم» حرام کردم بر شما

برخی مسائل که در فرهنگ انسانی برای هزاران سال نهادینه شده نیاز به تکرار نیست.

مثال: در قرآن آمده مرد بیش از ۴ زن نمیتواند بگیرد ولی جائی ننوشته زن باید ۱ زوج اختیار کند. این بدین معناست که زن مسلمان مجاز است هر تعدادی زوج خواست همزمان اختیار کند؟
حضرت عبدالبهاء با اشاره به اکتشافات ژنتیکی میفرمایند برای اینکه فرزند باهوشتر و سلاله قویتر باشد بهتر است با افرادی که هیچ گونه نسبت فامیلی با شما ندارند ازدواج کنید.

حضرت_بهاءالله حکم ازدواج با «اقربا» را که منظور ازدواج فامیلی متداول امروزیست نیز فرمودند که راجع به بیت العدل است.یعنی در آتی ممکن است بیت العدل آنرا هم حرام کند.

مطلب بالا نیز اشاره به «ازدواجِ برادرزاده» دارد مثل دختر عمو و پسر عمو و نه ازدواج «با» برادر زاده. اشاره به «اقارب» و ازدواج فامیلیست که فرمودند فعلا مجاز است ولی در آتی همین هم شاید جزو محرمات حساب بیاید.

امید است دلواپسان به جای نفرت پراکنی و دروغگویی، اطلاعات صحیح در اختیار عموم قرار دهند.


Hosham.nikbakht(https://t.me/bahai19)