معرفی دیانت بهائی

از بین رفتن اختلاف طبقاتی و استقرار صلح جهانی

از بین رفتن اختلاف مفرط میان فقیر و غنی و شکل گیری طرز فکر و گرایش بین المللی جدید در این رابطه ارتباط مستقیمی به استقرار صلح جهانی دارد.

بیت العدل اعظم در بیانیۀ “وعدۀ صلح جهانی” اشاره می‌کنند:

اختلاف مفرط ميان غنی و فقير که سرچشمۀ مصائب شدیدی است جهان را در حالتی از بی‌ثباتی نگاه می‌دارد و عملاً آن را به ورطۀ جنگ می‌کشاند. معدودند اجتماعاتی که به نحوی مؤثّر به این مسئله پرداخته باشند. حلّ این مشکل اتّحاد هم‌زمان رویکردهای روحانی، اخلاقی و عملی را ایجاب می‌کند. باید با نگاهی تازه بر این مشکل نگریست، نگاهی که راه‌گشای مشورتِ عاری از مجادلات اقتصادی و ایدئولوژیکی با متخصّصینِ طیف وسیعی از رشته‌های مختلف باشد و مردم را در اخذ تصمیماتی فوری که مستقیماً بر زندگی آنها اثر‌گذار است مشارکت دهد. این مسئله تنها به ریشه‌کن کردن فقر شدید و غنای بیش از حدّ منحصر نمی‌شود بلکه هم‌چنین با آن حقایق روحانیّه‌ای مرتبط است که درک آنها می‌تواند طرز فکر و گرایش بین‌المللی جدیدی را به وجود آورد. پروردن چنین طرز فکر و گرایشی خود قسمت عمده‌ای از راه حلّ است.

بیانیّۀ “وعدۀ صلح جهانی” در اکتبر 1985 خطاب به مردم جهان صادر شده است. در این بیانیه تحقق صلح جهانی و تامین رفاه عالم انسانی که آرزوی ملل است مورد بررسی قرار گرفته و صلح عمومی پدیده‌ای نه تنها امکان‌پذیر بلکه اجتناب ناپذیر شمرده شده و برای استقرار تدریجی آن پیشنهاداتی عرضه شده است.

این سند را در کتاب ” سربلندی ایران” و در وب‌سایت “بهائیان ایران” از طریق لینک زیر می توانید مطالعه فرمایید.
https://www.bahaisofiran.org/bahai-faith-in-iran#book7


وبسایت بهائیان ایران (https://t.me/bahaisofiran_official)