کتاب اقدس امّ الكتاب دیانت بهائی

بند بیست و سوم : احکام فرعیه ارث

و الّذی لم يکن له من يرثه و کان له ذو القربی من ابنآء الاخ و الاخت و بناتهما فلهم الثّلثان و الّا للاعمام و الاخوال و العمّات و الخالات و من بعدهم و بعدهنّ لابنآئهم و ابنآئهنّ و بناتهم و بناتهنّ و الثّلث يرجع الی مقرّ العدل امراً فی الکتاب من لدی اللّه مالک الرّقاب *


If the deceased should leave none of the specified heirs, but have among his relatives nephews and nieces, whether on his brother’s or his sister’s side, two thirds of the inheritance shall pass to them; or, lacking these, to his uncles and aunts on both his father’s and his mother’s side, and after them to their sons and daughters. The remaining third of the inheritance shall, in any case, revert to the Seat of Justice. Thus hath it been laid down in the Book by Him Who ruleth over all men.

اگر کسی بمیرد (لم یکن شود) و هیچ یک از طبقات هفت گانه را که از او ارث میبرند، نداشته باشد، اما اقوامی داشته باشد از قبیل پسران برادران، خواهرزاده، و دخترهای اینها، دو ثلث به اینها برمیگردد، (یعنی دو سوم از تمام ترکه را میدهند به این پسر برادر یا پسر خواهر و در درجه ی ثانی دختر برادر یا دختر خواهر) اگر اینها هم نبود بدهید به عموها، دائی ها، عمه ها، خاله ها. اگر اینها هم نبودند، در درجه ی اول باید بدهند به پسر عمو و به پسر دایی و پسر عمه و پسر خاله و بعد از اینها دختر عمو و دختر دایی و دختر عمه و دختر خاله و بعد از اینها یک سوم راجع است به بیت العدل. امریست که خداوند در کتاب اقدس مقرر فرموده است از طرف خداوندی که صاحب جمیع مردم است.