حضرت شوقی ربانی ولی امر دیانت بهائی

بیاناتی از حضرت ولی محبوب امرالله

در خصوص جوانان و نقش آن ها در جامعه

«…آتیه امر الهی بر شانه جوانان امروز مستقر و موسس است…»

«..جوانان بهائی مخصوصاً بایستی همیشه کوشا باشند که سرمشق و نمونه حیات بهائی باشند. جهان اطراف ما را فساد اخلاق اغتشاش و عدم عفّت، هرزگی و بدرفتاری پُر کرده است. جوانان بهائی میبایست دشمن این مفاسد باشند و با پاکی و پاکدامنی، صداقت، نجابت، تحمّل و رفتار نیک خویش، دیگران را از پیر و جوان به امر الهی جلب نمایند. جهان از حرف خسته شده و تشنه عمل است و جوانان بهائی باید جوابگوی این انتظار باشند.» (۱)

«…علوم مادّیه عالیه و اطّلاعات روحانیّه و خوض و تعمّق در الواح و آثار مبارکه و تعلیم اسلوب تبلیغ و تاریخ ادیان و تحصیل کتب مقدّسه از انجیل و توراة و قرآن، کلّ از مبادی اساسیّه تربیت اطفال و جوانان است و چون به این تحصیلات موفّق شوند باید کلام و بیان را به افعال لایقه و اعمال طیّبه مزیّن دارند و اثبات نمایند تا از مادون ممتاز گردند و سر مشق سایرین شوند و چون چنین شود فوج فوج نفوس اقبال نمایند و هدایت گردند.» (۲)

«…آتیه امر الهی بر شانه جوانان امروز مستقر و موسس است. بنابراین باید آنان تربیت و تعلیم صحیح یابند و آن نه تنها در مورد تعالیم این امر اعظم است، بلکه شامل کمالات و فضائل صوری و مادی نیز خواهد بود.» (۳)

«…الیوم، یوم نهضت و قیام عاشقانه جوانان است تا همّتی زایدالوصف، امواج دریای مادّه پرستی را در هم شکنند و بحر تمدّن را از طوفان افکار سخیف و پست اجتماعی، محفوظ و مصون دارند و به انوار دیانت، جامعه بشری را به شاهراه فلاح و رستگاری هدایت کنند. جوانان باید در راه خدمت به عالم امر، عاشقانه جانبازی کنند و برای نجات بشر از گرداب جهل و گمراهی با معارف و اوامر الهیّه چنان مجهّز گردند که عَلَم یا بهاءالابهی را بر فراز این توده غبراء به اهتزاز آرند.» (۴)

منابع:

۱-نمونه حیات بهائی – صفحه ٣٣
۲-توقیعات مبارکه ٢۶ -١٩٢٢، صفحه ٨۶
۳-پیام آسمانی جلد اول صفحه ۱۰۳
۴-آهنگ بدیع سال دوم، شماره ۵

ویدیوی همراه شامل تصاویری از سراسر جهان با آهنگی با نام «بهاءالله» می باشد که توسط گروهی از جوانان در مالزی اجرا شده است.


کانال طلوع کرمل (https://t.me/Tolo_E_Carmel)