اخبار دیانت بهائی

تداوم بازداشت و بلاتکلیفی ۱۱ زن بهائی در بهارستان اصفهان

خبرگزاری هرانا – شورانگیز بهامین، رویا آزاد خوش، مریم خورسندی، سارا شکیب، فیروزه راستی نژاد، ساناز راسته، آزیتا رضوانی، مژگان پورشفیع، نسرین خادمی، نوشین همت و شعله آشوری، ۱۱ شهروند بهائی اهل بهارستان اصفهان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر می‌برند. از این میان شعله آشوری و سارا شکیب از زمان بازداشت هیچ تماسی با خانواده خود نداشته اند. ۹ تن از این شهروندان روز یکشنبه ۵ اردیبهشت ماه و دو تن دیگر در تاریخ ۱۰ و ۱۵ اردیبهشت ماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. طی این مدت منازل دستکم ۲۹ خانواده بهائی توسط نیروهای امنیتی تفتیش و بسیاری از لوازم شخص آنان ضبط شده است. بازرسی منازل و بازداشت این افراد غالبا با خشونت و گاها با ضرب و شتم همراه بوده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز شنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰، شورانگیز بهامین، رویا آزاد خوش، مریم خورسندی، سارا شکیب، فیروزه راستی نژاد، ساناز راسته، آزیتا رضوانی، مژگان پورشفیع، نسرین خادمی، نوشین همت و شعله آشوری، ۱۱ شهروند بهائی اهل بهارستان اصفهان کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر می‌برند.

با وجود اینکه اغلب این شهروندان تحت نظر نیروهای امنیتی تاکنون دستکم یک بار امکان تماس تلفنی با خانواده خود را داشته‌اند، کماکان سارا شکیب و شعله آشوری از تماس تلفنی محروم هستند و این امر در کنار عدم پاسخگوی مسئولان موجب افزایش نگرانی خانواده این شهروندان شده است. خانم آشوری که پیشتر در شهرستان هندیجان واقع در استان خوزستان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود، به گفته مسئولان به بازداشتگاه یکی از نهادهای امنیتی در بهارستان اصفهان منتقل شده است.

ادامه مطلب


خبرگزاری هرانا (https://t.me/hranews)