اخبار دیانت بهائی

دادگاهی در استان مازندران ملک شیدا تائید، شهروند بهایی ساکن قائم شهر را به نفع “ستاد اجرایی فرمان امام” مصادره کرد.

ستاد اجرایی فرمان امام از نهادهای اقتصادی زیرمجموعه دفتر آیت الله خامنه‌ای است، رهبر جمهوری اسلامی ایران است.
به گزارش هرانا، خانم تایید اول مهرماه امسال در خانه خود بازداشت شده بود و دوازده روز بعد با تودیع وثیقه آزاد شده بود.

او پیشتر هم بازداشت شده بود، هرانا در این‌باره می‌نویسد: “شیدا تایید، متولد ۱۳۶۹ در تاریخ ۲ بهمن‌ماه ۹۱ توسط نیروهای امنیتی در منزل خود در شهرستان نور بازداشت و نهایتا در سال ۹۴ به ۱ سال حبس تعزیری محکوم شده و دوران محکومیت خود را در زندان بابل سپری کرده است.”

تخریب یا مصادره اموال و املاک بهائیان در ایران و به ویژه در مازندران سابقه طولانی دارد اما اخیرا تشدید شده است.
پارسال هم هم مصادره اموال بهائیان روستای ایول از توابع شهرستان چهاردانگه در نزدیکی شهر ساری با واکنش‌های بین المللی گسترده مواجه شد.

صدور حکم مصادره ملک شیدا تائید، شهروند بهائی در قائمشهر

خبرگزاری هرانا – دادگاه ویژه اصل ۴۹ قانون اساسی مازندران، حکم بر مصادره ملک شیدا تائید، شهروند بهائی ساکن قائمشهر به نفع “ستاد اجرائی فرمان امام” داد. خانم تائید در تاریخ ۱ مهرماه در منزل خود بازداشت و در تاریخ ۱۲ مهرماه با تودیع قرار وثیقه از یکی از بازداشتگاه های امنیتی این شهر آزاد شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز پنجشنبه ۲۳ دیماه ۱۴۰۰، دادگاه ویژه اصل ۴۹ مازندران، حکم مصادره مالک شیدا تائید، شهروند بهائی ساکن قائمشهر را صادر کرد.

این حکم با استناد به “فتوای مراجع تقلید” مبنی بر “مشروع نبودن اموال بهائیان” صادر و طبق آن تملک ملکی به نام شیدا تائید به نهاد موسوم به “ستاد اجرائی فرمان امام” واگذار می شود.

ادامه مطلب


بی بی سی فارسی (https://t.me/bbcpersian)
خبرگزاری هرانا (https://t.me/hranews)