اخبار دیانت بهائی

در کانونشن های ملی بهائی چه می گذرد؟

قسمت اول – کانونشن کانادا

کانونشن های ملی فضایی است که در آن ها علاوه بر مشورت درباره امور جامعه بهائی، انتخاب اعضای محفل ملی صورت می گیرد. برای مثال در این پست به محتوای کانونشن ملی جامعه بهائی کانادا خواهیم پرداخت.

کانونشن بهائیان کانادا در روزهای 24 می تا 27 می برگزار شد. نمایندگان جوامع محلی و بسیاری از بهائیان کانادا در این کانونشن حضور داشتند. مشورتها مختص به نمایندگان جوامع محلی بود که تعداد آنها بالغ بر 170 نفر بود. این نمایندگان (که افرادی مجزا از اعضای محافل محلی هستند)، توسط جوامع محلی انتخاب می شوند. نمایندگان علاوه بر انتخاب اعضای محفل ملی، به مشورت درباره رشد و پیشرفت جامعه بهائی و تلاشهای آن برای پیشبرد و ارتقای اجتماع می نشینند.

کانونشن ملی در کانادا، امسال دریافت کننده گزارشاتی از دارالتبلیغ بین المللی درباره رشد جامعه بهائی بود. دکتر برنا نورالدین یکی از اعضای هیئت مشاورین و همچنین دکتر فریدون جواهری عضو سابق بیت العدل اعظم از مهمانان ویژه این کانونشن ملی بودند.

شرکت کنندگان به بررسی تاثیرات شگرف مجموعه جشن های دویستمین سال تولد حضرت بهاءالله در نقاط مختلف کانادا، از روستاها تا شهرهای بزرگ پرداختند و درباره چند موضوع عمده به مشورت نشستند. یکی از این موضوعات عمده، نقش کودکان و جوانان در فعالیتهای جامعه سازی بود. بسیاری از نمایندگان اشاره به نقش منحصر به فرد و پیشروی جوانان در فعالیتهایی داشتند که در محله ها و دهکده ها برای به کار بردن تعالیم حضرت بهاءالله در میدان عمل صورت می گیرد. این فعالیتها هم باعث پیشرفت استعدادهای کودکان و نوجوانان از سویی و از سوی دیگر موجب پیشبرد فعالیتهای اساسی شده است.

موضوع دیگر، حالت یادگیری جامعه بهائی بوده که باعث شده است توانایی بیشتری برای چگونگی به کار بردن تعالیم حضرت بهاءالله در میدان عمل به دست بیاید؛ میدان عملی که دائما در حال گسترش یافتن است و به ایجاد و گسترش پیوندهای دوستی و اتحاد انجامیده است.

موضوع سوم درباره لزوم داشتن رویکردی منسجم در قبال زندگی مادی و معنوی در حیات جامعه است. این تغییر فرهنگ که مستلزم زمان است، فدااری و همچنین منابع انسانی روزافزون می خواهد که بتوانند تحول را در زندگی فردی و جمعی به ارمغان بیاورند.

از 171 نماینده، 156 نفر در این کانونشن حاضر بودند و نمایندگان غایب نیز رای های خودشان را به وسیله پست ارسال کرده بودند.


برای آشنایی با فعالیتهای جامعه بهائی به کانال نگاه نو بپیوندید: @Rethinking

مطالب نگاه نو را با دیگر دوستان و آشنایان خود در میان بگذارید.