معرفی دیانت بهائی

دو ظهور پیاپی

در همه ي ادیان علاوه بر بشارات و اشاره هائی که به ظهور بعدي هست، به دو ظهور در آخرالزمان هم اشاره شده است . یعنی در واقع پیروان همه ي ادیان منتظر دو ظهور پیاپی هستند.

در تورات اشاره به دو ظهور رب الجنود و مسیح شده ، در انجیل بشارت به رجعت ایلیا و مسیح داده شده ، در اسلام منتظر ظهور امام زمان و رجعت حسینی یا رجعت مسیح هستند. در ادیان زرتشتی و بودائی و برهمائی هم بشاراتی در مورد دو ظهور پیاپی درآخرالزمان هست . ظهور دو پیامبر به فاصله ي نزدیک در تاریخ سابقه داشته و چیزي است که در زمان حضرت مسیح هم رخ داده است . قبل از ظهور حضرت مسیح حضرت یحیی ظهور کرد و به نزدیک بودن ظهور حضرت مسیح بشارت داد و حتی پیروان خود را براي این ظهور غسل تعمید داد. حتی خود حضرت مسیح هم برحسب ظاهر به حضرت یحیی ایمان آورد و توسط او در رود اردن غسل تعمید داده شد. در دیانت بهائی نیزحضرت باب به نزدیکی ظهور حضرت بهاء الله بشارت دادند و حضرت بهاء الله قبل از اعلان ظهور خود ، چند سالی از پیروان و حامیان حضرت باب به شمار می رفتند.
وقوع این دو ظهور پیاپی نشانگر عظمت ظهور حضرت بهاء الله و شروع عصر جدیدي در تاریخ بشریت بود. وقوع این دو ظهور از سوي دیگر نشانه ي تباهی نظام فاسد و فرسوده ي دینی بود که ظهور دیانت حضرت باب را لازم می ساخت تا بناي اعتقادات فرسوده و کهن را فرو ریزد و زمینه را براي ظهور یک دیانت جدید با احکام و تعالیم جدید آماده سازد.


کانال تلگرام آموزه های دیانت بهائی

@ayine_bahai01