اخبار دیانت بهائی

سرکوب بهائیان در ایران و یمن

با وجود پیشرفت‌های فراوان جامعه بهائی در سراسر عالم، آزار و اذیت جوامع بهائی در ایران و یمن همچنان ادامه دارد. سازمان ملل متحد، اوائل ماه جاری، به دلیل ادامهٔ فشارهای سیستماتیک از جانب حکومت بر جامعۀ بهائی ایران، نقض پیوستهٔ حقوق بشر در این کشور را محکوم کرد.

همزمان با جشن‌های دویستمین سالگرد تولد حضرت باب، مقامات ایرانی به جلسات در منازل بهائیان حمله کرده، آن‌ها را دستگیر و اماکن کسب و کارشان را که به مناسبت ایام متبرکۀ مذهبی بسته بود پلمپ کردند. در سالی که گذشت بهائیان ایران با آزار و اذیت‌های مداوم، از جمله دستگیری‌های متناوب و یورش به منازل مواجه بودند؛ پرونده‌های بسیاری در برخی موارد به احکامی تا ده سال زندان محکوم شدند؛ و اخراج دانشجویان از دانشگاه به دلیل اعتقادشان همچنان ادامه داشت. اماکن کسب و کار بسیاری از بهائیان هنوز به دستور مقامات دولتی پلمپ است.

در یمن، شش نفر از بهائیان هنوز در زندان صنعا هستند. برای یکی از ایشان، آقای حامد بن حیدرا، حکم اعدام صادر شده است. این شش نفر هر یک بین دو سال و نیم تا شش سال است که در بازداشت به سر می‌برند. در دادگاه تجدیدنظر آقای حیدرا، نه تنها حکم ایشان بار دیگر توسط دادگاه تائید شد بلکه این دادگاه خواهان اخراج بهائیان از کشور و جلوگیری از بازگشت ایشان شد. شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ماه سپتامبر حوثی‌ها را به آزار و اذیت بهائیان این کشور محکوم کرد.


به نگاه نو بپیوندید: @Rethinking