اخبار دیانت بهائی

شهنام جذبانی، شهروند بهایی از زندان گنبد آزاد شد

خبرگزاری هرانا – شهنام جذبانی، شهروند بهایی شب شنبه ۷ دی ماه از زندان گنبد آزاد شد. آقای جذبانی پیشتر توسط دادگاه انقلاب گرگان به ۱۱ سال حبس محکوم شد و این حکم در مرحله تجدیدنظر به ۲۱ ماه حبس تعزیری تقلیل یافته بود. این شهروند بهایی نهایتا در تاریخ ۶ خردادماه ۹۷ بازداشت و جهت اجرای حکم به زندان گنبد منتقل شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شهنام جذبانی، شهروند بهایی شب شنبه ۷ دی ماه ۱۳۹۸ از زندان گنبد آزاد شد.

شهنام جذبانی و همسرش شهره صمیمی در تاریخ ۲۶ مهرماه ۱۳۹۱ در جریان بازداشت‌های گسترده شهروندان بهایی در شهرهای گرگان و مینودشت بازداشت شده بودند. خانم صمیمی در تاریخ ۱ آبان ماه ۹۷ و آقای جذبانی در تاریخ ۲۰ آذرماه همان سال با تودیع قرار وثیقه، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان گرگان آزاد شده بود.

شهنام جذبانی در سال ۹۴ توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب گرگان به ریاست قاضی محسن قنبری به اتهاماتی ازجمله “عضویت در تشکیلات بهایی و تبلیغ علیه نظام و به نفع بهائیت از طریق مشارکت در اجرای طرح روحی در سطح استان گلستان” به ۱۱ سال حبس محکوم شد. شهره صمیمی، همسر آقای جذبانی نیز توسط این دادگاه به ۹ سال حبس محکوم شده بود.


https://t.me/hranews/40763

↘️
@Hranews1 تماس ✉️ – @Hranews کانال هرانا 🆑