حضرت شوقی ربانی ولی امر دیانت بهائی

مجموعه توقیعات حضرت ولی امرالله

عبارتست از سلسله نامه ها و یا توقیعاتی که به مناسبت های تاریخی مثل صدمین سال ظهور حضرت باب و یا صدمین سال اظهار امر خفی حضرت بهاءالله و یا به مناسبت فرارسیدن نوروز و یا عید رضوان که از ایام مقدسه بهائی محسوب می شوند خطاب به بهائیان ارسال داشته اند.

این توقیعات تنها نامه های تشویق آمیز به بهائیان نیست بلکه در آنها نظری اجمالی به تاریخ امر بهائی و وقایع مهم آن می اندازند، اهداف روحانی آن را بر می شمرند، عظمت مقام شارع و مرکز عهد را تاکید می فرمایند، پیشرفت های جامعه بهائی را متذکر می شوند و از اهدافی که جامعه جهانی بهائی به سمت آن در حرکت است سخن می رانند. دامنه مطالب و موضوعات و اصطلاحات مطروحه در این توقیعات و نیز کثرت اسامی اشخاص و اماکن به حدیست که نیازمند لغتنامه و دانشنامه هائی است که بایستی در آینده در پیرامون آنها نوشته شود.
توقیعات و نامه های ایشان برخی مفصل و برخی دیگر کوتاه و تلگرام مانند هستند که در توضیح مطلبی و یا در پاسخ سئوالی نوشته شده اند، برخی از این آثار به چاپ رسیده و برخی در مرحله جمع آوری و طبقه بندی است.
مقام و رسالت حضرت شوقی ربانی ، از نظر یک رهبر دینی و هم از نظر یک اندیشمند جهانی که تأثیرات خدمات و آثار ایشان تنها در درون جامعه بهائی و رشد کمی و کیفی آن منحصر نماند بلکه دیدگاه ایشان در مورد مختصات تحول اجتماع و فلسفه تاریخ و نقش ادیان در تکامل انسان می تواند به عنوان یکی از بدیع ترین جلوه های تفکر اجتماعی و سیاسی معاصر مورد توجه اهل نظر قرار گیرد.


دانلود توقیعات مبارکه حضرت ولی امرالله 1

دانلود توقیعات مبارکه حضرت ولی امرالله (2)

دانلود توقیعات مبارکه حضرت ولی امرالله (3)

توقیعات مبارکه حضرت ولی امرالله (4)

توقیعات مبارکه حضرت ولی امرالله (5)


کانال تلگرام آموزه های دیانت بهائی
t.me/ayine_bahai01