حضرت ولی امرالله می فرمایند:
یکی از حقایق اساسیّه ای که در امر حضرت بهآءاللّه صریحاً مذکور و باید اهل بهآء کماهی بدان معترف باشند آنست که حضرت باب مؤسّس شریعت بابیّه از جمله مظاهر مقدّسهء الهیّه و دارای سلطنت و اقتدار مطلقه و حائز کلّیّهء حقوق و مزایای رسالتی مستقلّه است. و به نظر این عبد این نکته محتاج به تصریح و تبیین است که حضرت اعلی فقط مبشّر ظهور بهائی نیست بل چنانکه خود در کتاب بیان فارسی تصریح فرموده همان موعود مقدّسی است که به ظهورش وعود جمیع انبیای سلف تحقّق یافته است. و چنانچه ما قولاً یا فعلاً در تصدیق مفاد و مفهوم این اصل اساسی تردید نمائیم و به حقیقت آن بتمامه بدون قید و شرط متمسّک نباشیم و در صدد اثبات آن بر نیائیم یقیناً در ادای وظیفه نسبت به آئین خویش قصور ورزیده از یکی از مبادی اساسیّهء مقدّسهء امراللّه منحرف گشته ایم. فی الحقیقه مُحرّک اصلی که این عبد را وادار به ترجمه و نشر تاریخ جاودانی نبیل نمود این بود که احبّای غرب به سهولت پی برند که مقام منیع حضرت اعلی متضمّن چه مفهوم خطیری است و بالنّتیجه آن حضرت را به دل و جان دوست داشته باشند و با عشق و علاقهء جدیدی تجلیل و ستایش نمایند. شکّی نیست ادّعای حضرت اعلی مشعر بر اینکه دارای دو مقام بوده اند خود اعظم وجه امتیاز دور بهائی است. این ادّعای صریح و قطعی حضرت باب کراراً مورد تصدیق حضرت بهآءاللّه واقع و الواح وصایای حضرت عبدالبهآء نیز بر آن گواه است. و این ادّعا خود دلیل دیگر بر امتیاز امر بهائی بوده به مراتب بر قوّه و قدرت معنویّهای که به این کور مُقدّس عنایت شده میافزاید. در حقیقت عظمت حضرت باب نه فقط از آن لحاظ است که من عنداللّه به تبشیر چنین ظهور منیعی مبعوث گشته بلکه بیشتر از آن جهت است که با قدرت و اختیارات انبیای اولوالعزم ظاهر شده و عصای رسالت مستقلّه را به نحوی که در هیچ یک از ظهورات قبل سابقه نداشته در ید اقتدار گرفته است.
دور بهائی ص۴۲-۴۱
کانال تلگرام حضرت باب شارع دیانت بابی (https://t.me/HazrateBab)